Služby PPC analýza Navrch

Ako na produktové YouTube videá v Google jednoducho a zadarmo

Video má jedinečnú schopnosť zaujať a ovplyvniť ľudí, najmä na Youtube, kde si miliardy užívateľov prichádzajú pozrieť obsah, ktorý majú radi.  Firmy sa v súčasnosti snažia do svojej reklamy dostať čo najviac video kreatív, ale proces tvorby videa nie je jednoduchý, je časovo náročný a často nákladný. Videá už ale viac nemusia byť tak nedostupné. Google Ads prišiel s novým nástrojom na tvorbu videí, ktoré fungujú na Youtube a môžete ich použiť v reklame. 

Pokiaľ chcete zaujať svoje publikum, už nestačí použiť len textové reklamy v Google vyhľadávaní, ako tomu bolo pred niekoľkými rokmi. Užívatelia už vyžadujú viac. Vylepšite svoje reklamy interaktivitou, zvukom a animáciou. Video reklamy pomáhajú rozšíriť povedomie o značke rozsiahlym pútaním pozornosti a zvyšovaním dopytu. A Google práve spustil nový nástroj, Google Ads Creative Studio, ktorý vám s tým pomôže a je dostupný pre všetkých inzerentov.

Google Ads Creative Studio

Nástroj bol vytvorený s cieľom pomôcť dizajnérskym a mediálnym tímom zefektívniť a rozšíriť proces vytvárania multimediálnych reklám. Ads Creative Studio, ktoré bolo pôvodne spustené v beta režime minulý rok, umožňuje inzerentom vytvárať viaceré verzie jednej grafickej reklamy alebo videoreklamy. Reklamy je možné prispôsobiť pre rôzne publiká, miesta, jazyky alebo kontexty. Sami si vyberiete, ktorý prvok kreatívy chcete nastaviť ako “vymeniteľný” a vložíte niekoľko verzií tohto prvku, či už to bude obrázok, text alebo zvuk. Systém potom zostaví prispôsobené verzie vašich reklám na základe nahraných prvkov a stanovených pravidiel. Studio pomáha zlepšiť spoluprácu a transparentnosť v rámci kreatívnych a mediálnych tímov a môže vám pomôcť efektívnejšie a vo väčšom rozsahu vytvárať účinné reklamy.   

Šablóny v nástroji Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Ads Creative Studio má samostatnú knižnicu podkladov pre kreatívy, ktoré môžete použiť v reklamách. Tiež má knižnicu projektov, ku ktorým môžu mať prístup všetci, čo sa podieľajú na tvorbe reklám. Knižnica podkladov je určená na zefektívnenie správy podkladov. Niektorí členovia tímu môžu len spravovať podklady, zatiaľ čo iní s nimi pracujú a vytvárajú reklamy. Alebo jeden tím môže používať podklady na vytváranie grafických reklám, zatiaľ čo druhý tím vytvára video reklamy pre YouTube. Všetci členovia majú prístup k rovnakým podkladom, ktoré sú vopred schválené agentúrou. 

Knižnica podkladov v Ads Creative Studio
Zdroj: searchenginejournal.com

Prostredie tohto nástroja je navrhnuté tak, aby umožňovalo jednoduchú spoluprácu medzi kreatívnym tímom v reklamnej agentúre a mediálnym tímom. Takto môžu spolupracovať na šablónach, na implementácii pravidiel dizajnu a na implementácii procesov kontroly kvality.

Ako vytvárať videá v nástroji Ads Creative Studio

Prvým povinným krokom je zaregistrovať sa a vytvoriť si účet. Zadáte pár informácií o vašej firme alebo agentúre a účet máte pripravený. Potom si do knižnice už len jednoducho nahráte reklamné podklady a môžete začať s vytváraním nových kreatív. 

V nástroji je niekoľko nastavení, ktoré môžete používať. Dodatočne viete pridať informácie o firme, prepojiť Studio s ďalšími Google platformami ako Google Ads, Campaign Manager 360 a Display & Video 360. Do účtu môžu mať prístup ďalší užívatelia, ktorých pridáte pomocou e-mailu a nastavíte pre nich úroveň prístupu. Odporúčame tiež nastaviť dvojstupňové overenie, ktoré zvyšuje zabezpečenie účtu a zvyšuje ochranu pred odcudzením hesla. Prostredie je veľmi podobné iným Google platformám, takže ak už s nejakou pracujete, tak to bude pre vás veľmi intuitívne. 

Nastavenia v Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Do knižnice podkladov si môžete nahrať buď samostatné kreatívy alebo aj priečinok s kreatívami. Nemusíte teda podklady nahrávať po jednom, čo v mnohých prípadoch ušetrí čas. Je možné vytvárať aj nové priečinky priamo v knižnici a podklady nahrávať do nich. 

V sekcii Šablóny máte na výber z mnohých vzorových šablón, ktoré môžete pri tvorbe kreatívy použiť. Okrem video reklamy sú dostupné šablóny aj pre display reklamu, ktorá sa dá využiť na platforme Display & Video 360. Pri video možnostiach si buď zvolíte šablónu Nepopísaný list, kde máte voľnú ruku pri tvorbe kreatívy a pridávaní podkladov alebo si vyberiete z ponuky predvolených šablón – Textové prekrytie, Koncová karta, Viaceré videá, Obrázok s videom a textovým prekrytím, Ukážka obrázkov s videom na šírku alebo Ukážka obrázkov s videom na výšku. Po rozkliknutí šablóny uvidíte jej parametre. 

Šablóna Ukážka obrázkov (video na šírku)
Zdroj: vlastný screenshot

Pokiaľ vám šablóna vyhovuje, tak ju použite. Nástroj vás vyzve na pomenovanie nového projektu. 

Názov projektu videoreklamy
Zdroj: vlastný screenshot

Na základe toho, akú šablónu si vyberiete, bude od vás Studio požadovať nahranie podkladov. Či už obrazových, video podkladov alebo manuálneho doplnenia textov. Vždy si viete pozrieť náhľad videa, takže viete s čím pracujete. Každý podklad sa dá podrobne nastaviť, napr. jeho veľkosť alebo čas, kedy sa má zobraziť. Tiež si môžete upravovať orientáciu videa a rýchlosť zobrazovania snímok. Pri vytváraní video kreatívy si môžete pripraviť viac variant a testovať ich v kampaniach. 

Tvorba novej video reklamy v Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Ak máte kreatívy pripravené, ďalším krokom je nastavenie pravidiel. Oslovte správne publikum správnym reklamným posolstvom v správnom čase. Definujte pravidlá na základe demografie, jazyka, oblasti, špecifikujte ľudí, ktorých chcete osloviť, témy, ktoré zaujímajú užívateľov alebo pridajte vlastné jedinečné signály. Ads Creative Studio v priebehu niekoľkých minút automaticky vytvorí viac verzií videa, ktoré budú prispôsobené zadaným pravidlám. Vy si len zvolíte prvok, ktorý bude “vymeniteľný”, zadáte podklady pre tento prvok a nástroj na základe pravidiel vytvorí verzie reklamného videa. Môžete napríklad vytvoriť pravidlo na zmenu prekrytia textu vo videokreatíve na základe toho, či vaše publikum hľadá výstroj do chladného alebo teplého počasia.

Tvorba pravidiel reklamy v Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

Projekt si vždy skontrolujte a ak ste s ním spokojní, tak ho uložte. Po vytvorení je možné reklamy exportovať do nástrojov Google Ads, Display & Video 360 a Campaign Manager 360. A už vám nič nebráni tomu ich začať používať.

Export kreatív z nástroja Ads Creative Studio
Zdroj: searchenginejournal.com

5 najlepších vecí, ktoré prináša Google Ads Creative Studio

Nový nástroj Google má niekoľko jedinečných funkcií, ktoré môžu pomôcť zlepšiť vaše reklamy a reklamné kampane. Našli sme 5 dôvodov, pre ktoré sa oplatí Ads Creative Studio rozhodne vyskúšať.

1. Množstvo kombinácií

Studio kombinuje niekoľko kreatívnych nástrojov, ktoré môžu vylepšiť a ozvláštniť vaše reklamy. Vďaka funkciám, ako je dynamické zobrazovanie reklám a nástroje na tvorbu HTML5, môžete svoje reklamy posunúť na vyššiu úroveň, aby ste dosiahli čo najlepšiu interakciu. Ak umiestňujete svoje reklamy na YouTube, tak určite využijete Audio Mixer, Dynamic Audio Tools a Director Mix. 

Director Mix umožňuje značkám vytvárať video diela vo veľkom rozsahu, čo predtým nebolo dostupné pre všetkých inzerentov. Vďaka Audio Mixeru a nedávno ohlásenej možnosti dynamického zvuku môžete rýchlo a efektívne vo veľkom rozsahu vytvárať prispôsobené zvukové reklamy pre Display & Video 360.

2. V tíme ide všetko jednoduchšie

Ak máte problém so zapamätaním hesiel alebo ak nechcete zdieľať heslá so svojimi pracovníkmi či stážistami, Google Ads Creative Studio má riešenie. S viacerými používateľmi môžete jednoducho zdieľať vizuálne, dynamické a zvukové prostriedky naprieč tímami a platformami. Takto sa postaráte o bezpečnosť účtu a zároveň budete môcť viacerí pracovať na jednom projekte. 

3. Viaceré typy reklám? Žiadny problém.

Vašu knižnicu podkladov je možné kombinovať a spájať, aby ste vytvorili množstvo rôznych reklám. Takto môžete vytvoriť viac verzií tej istej reklamy alebo viaceré typy reklám. Podporované sú inteligentné reklamy Google, reklamy na YouTube, obsahové reklamy a dynamické reklamy. Bez ohľadu na to, akú platformu používate a aký druh reklamy vytvoríte, Google Ads Creative Studio vám pomôže. 

4. Navrhnutý pre agentúry

Beta verzia nástroja bola vytvorená len pre agentúry. Dokonca ste na jej sprístupnenie museli vyplniť formulár a čakať 2 týždne. Až potom bolo možné Studio používať. Teraz je nástroj sprístupnený pre všetkých inzerentov, hoci pri vytváraní účtu si musíte vybrať, či ste reklamná agentúra alebo máte vlastnú agentúru. Do nástroja je však možné sa registrovať, aj keď agentúra nie ste. Vyberiete si jednu z možností a nástroj môžete používať. 

Vytvorenie účtu Ads Creative Studio
Zdroj: vlastný screenshot

5. Možnosti prepojenia

Hoci Google ponúka viacero nástrojov na tvorbu kreatív, sú nezávislé od seba. Ak už používate napr. nástroj Display & Video 360, môžete začať používať aj Ads Creative Studio. Vaše doterajšie nástroje je možné so Studiom jednoducho prepojiť a vytvárať kreatívy v ňom. 

Ads Creative Studio otestovali aj PepsiCo a General Motors

Od minulého roka 2021 bol nástroj dostupný v beta verzii a niektoré veľké spoločnosti dostali možnosť ho otestovať. Značka General Motors používala Ads Creative Studio na zvýšenie povedomia o značke nového vozidla Cruze 5. V porovnaní s odvetvovými benchmarkmi umožnil nástroj spoločnosti General Motors znížiť náklady na reklamu o 36 %, zvýšiť počet značkových vyhľadávaní o 56 % a znížiť cenu za zobrazenie o 32 %.

Spoločnosť PepsiCo chcela nástroj použiť na oslovenie publika v rôznych kontextoch, ako sú domáce večierky, grilovanie a športové podujatia. Ich kreatívny tím použil Ads Creative Studio na prispôsobenie svojich reklám pre relevantné publikum a zistil, že výsledky sú efektívnejšie vďaka jedinému nástroju, pomocou ktorého bol tím schopný štandardizovať procesy. Konkrétne čísla však spoločnosť PepsiCo nezdielala s verejnosťou. Prečítajte si celú prípadovú štúdiu PepsiCo s Ads Creative Studio

Vytváranie videa priamo v Google Ads

Platforma Google Ads prišla nedávno s novými funkciami a tiež sa týkajú reklamných kreatív, špeciálne videí. Nástroj, vďaka ktorému si video reklamu vytvoríte, integroval Google aj priamo do Google Ads. V Nástrojoch a Nastaveniach nájdete Knižnicu podkladov, v ktorej sa ukladajú použité kreatívy, máte možnosť pridávať nové kreatívy a tie potom používať naprieč kampaňami pri tvorbe reklám. 

Prostredníctvom knižnice podkladov môžete vytvárať video reklamy alebo pridávať komentár do videa v priebehu niekoľkých minút. 

Knižnica podkladov v Google Ads
Zdroj: vlastný screenshot

Nástroj na vytvorenie video reklamy má na výber 14 šablón, ktoré sú navrhnuté podľa rôznych cieľov. Existujú šablóny na zvýraznenie produktov, propagáciu predajných akcií, spustenie sťahovania aplikácie a rôzne ďalšie. 

Podľa vyjadrenia Google sú šablóny vytvorené pre YouTube, čo znamená, že majú optimálne tempo, umiestňovanie značiek a produktov a výrazné výzvy na akciu. Sú navrhnuté tak, aby pomohli reklame vyniknúť a dosiahnuť výsledky. Vďaka šablónam odpadá zložitosť vytvárania videa a správca kampaní môže viac času venovať vytváraniu správ, štatistík o publiku alebo stratégii reklám. (blog.google)

Šablóny na tvorbu videa v Google Ads
Zdroj: vlastný screenshot

Ktokoľvek môže vytvoriť vysokokvalitnú reklamu v priebehu niekoľkých minút. Začnite výberom šablóny z katalógu a šablónu vyplňte farbami, logom, obrázkami a textom, ktorý vystihuje vašu firmu alebo značku. Tiež si môžete vybrať hudbu z audio knižnice. Hotové video len jednoducho použijete vo vhodných kampaniach.

Nevýhodou oproti nástroju Ads Creative Studio je to, že video si neviete prehrať predtým, ako ho uložíte. Creative Studio tiež ponúka oveľa viac možností a nastavení pri videu. Či už ide o rýchlosť prehrávania, nastavenia času danej kreatívy a pod. Záleží na vás, či chcete vytvoriť jednoduché video s Google šablónami v Google Ads alebo chcete mať nad vytváraním video reklamy väčšiu kontrolu a venovať tomu viac času. 

Pridávanie komentárov k video reklamám YouTube

V Knižnici podkladov nájdete aj ďalšiu novú funkciu pre inzerentov, ktorá funguje na princípe technológie umelej inteligencie. Google prevádza váš textový vstup, ktorý manuálne vložíte, na hovorené slovo, a to sprevádza video. Google sa snaží o prirodzene znejúcu reč, ktorá je blízka ľudskej reči a je optimalizovaná pre reklamu. Preto ponúka na výber z niekoľkých možností typu hlasu, ktorý viete prispôsobiť propagovanému produktu alebo značke. Momentálne je dostupných 13 jazykov. Slovenský jazyk však ešte nie je podporovaný, takže pre náš trh je pridávanie komentárov zatiaľ nepoužiteľné.   

Pridávanie komentára k videu v Google Ads
Zdroj: vlastný screenshot

Záver

Ak sa opýtate plnej miestnosti inzerentov, aká video reklama je dobrá, dostanete pravdepodobne širokú škálu odpovedí. Väčšina však bude súhlasiť s tým, že k výsledkom vedie dobrá kreatíva. Relevantnosť kreatívy pre divákov maximalizuje vplyv. Technologický pokrok vedie divákov k väčším očakávaniam, nie len, čo sa kreatívy týka. Očakávajú, že sa im bude zobrazovať relevantná reklama s relevantnou videokreatívou. Nové nástroje od Google Ads môžu k tomu dopomôcť, stačí ich len vyskúšať.

Len nezabudnite, že pri Google Ads nie je dôležité len to, aká je kreatíva výkonná, ale najmä, či dosahuje svoj cieľ. Takže predtým, ako začnete používať Studio alebo Knižnicu podkladov, si vždy premyslite, čo chcete s danou kreatívou dosiahnuť a ako použijete multimediálne podklady, aby ste sa k tomuto cieľu priblížili.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Jana Mešťanová
Jana Mešťanová

Pracujem na performance kampaniach v Google Ads, Facebook Ads a porovnávačoch. Tvorím články na blog, školenia a starám sa o firemné teambuildingy.

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.