Ako na reklamy v aplikácii Facebook Messenger

Pristupujte k potenciálnym zákazníkom osobnejšie prostredníctvom Facebook reklám v Messengeri

Facebook Messenger je podľa počtu stiahnutí najobľúbenejšia aplikácia na svete. Každý mesiac má až 1,3 miliardy používateľov. Zakladateľ sociálnej siete Facebook, Mark Zuckerberg, sa už pred rokom vyjadril, že súkromné správy a stories považuje za najrýchlejšie rastúcu formu online komunikácie. Napriek tomu Messenger dnes používa len 31% firiem na svete. 

Najpopulárnejšie sociálne siete v roku 2020
Zdroj: mobilemonkey.com

Čo je reklama v Messengeri

Reklama v Messengeri je len reklamou, kým sa nestane konverzáciou. Používanie týchto reklám mení vzťah značky k potenciálnym zákazníkom. Už žiadna všeobecná a neosobná komunikácia, ale vytváranie hlbšieho a súkromnejšieho vzťahu. Reklamy v Messengeri sú najpriamejším spôsobom marketingu, pretože sa zobrazujú vo veľmi osobnom digitálnom priestore. V porovnaní s inými druhmi reklám na Facebooku dokážu zasiahnuť oveľa väčšie množstvo ľudí. V porovnaní s e-mailovými reklamami, ktoré si užívateľ často nevšimne, sú reklamy v aplikácii Messenger ďaleko viditeľnejšie. Potenciálni zákazníci beztak trávia pri online komunikácii s rodinou, priateľmi a známymi veľkú časť svojho času. Ak firmy využijú potenciál, ktorý aplikácia Messenger ponúka a vstúpia do osobného priestoru zákazníkov, oveľa rýchlejšie sa zviditeľnia a zvýšia svoj potenciál rastu. Ďalším bonusom je možnosť ponúknuť zákazníkom prístup k personalizovanejším službám. Ak užívateľ dovolí značke alebo firme vstúpiť do jeho osobného chatového priestoru, oveľa jednoduchšie si začnú budovať priateľský vzťah. 

Reklamy umiestnené v aplikácii Messenger sú na Slovensku relatívne novou reklamnou funkciou. Fungujú rovnako, ako iné reklamy na Facebook platforme. Len umiestnenie si vyberáte v Messenger Inboxe. Dokonca je možné použiť tú istú kreatívu, ktorá sa už používa v inej reklame na Facebooku alebo Instagrame. Užívatelia reklamu uvidia v chatovej tabuľke aplikácie Messenger a keď kliknú na ňu, zobrazia sa im podrobnosti s výzvou na akciu, ktorá ich dovedie do zvoleného cieľa. Či pôjde o webovú stránku, aplikáciu alebo konverzáciu s firmou v Messengeri. Facebook v súčasnosti ponúka dva rozdielne spôsoby Messenger inzerovania. Prvým spôsobom je inzerovanie bežných reklám v Messengeri prostredníctvom výberu umiestnenia – Messenger Placement. Druhý spôsob je tvorba reklamy priamo pre aplikáciu Messenger – Messenger Ads. Na Slovensku je používaná najmä Click-to-Messenger reklama, v krajinách s väčšími publikami inzerenti využívajú aj Sponzorované správy (Sponsored messages). 

1. Messenger Placement

Akúkoľvek reklamu už môžete aj u nás umiestniť v aplikácii Messenger. Buď sa reklama zobrazí medzi doručenými správami alebo medzi Messenger Stories. Po kliknutí na reklamu sa užívateľ dostane na detailné zobrazenie v Messengeri. Otvorí sa mu daná reklama s tlačidlom call-to-action, prostredníctvom ktorého sa dostane do zvoleného cieľa. Môžete osloviť ľudí podľa toho, čo majú na profiloch, stránkach, v skupinách a ďalších spojeniach na Facebooku alebo Instagrame. 

Reklamy v Messenger Stories sa zobrazujú v organických príbehoch podobne ako Stories reklamy na Facebooku alebo Instagrame. Využitím ďalších umiestnení reklamných príbehov môžete prispieť k zvýšeniu dosahu vašich kampaní. 

Výber umiestnení reklamy pri tvorbe kampane 
zdroj: vlastný screenshot 

2. Messenger Ads

a) Click-to-Messenger

Reklamy sa tradične zobrazujú v newsfeede, s tým rozdielom, že výzva na akciu začína konverzáciu so značkou či firmou v Messengeri. Namiesto call-to-action “Nakupovať” tu užívatelia väčšinou nájdu výzvu “Odoslať správu”. Zatiaľ čo by sa z bežnej reklamy užívatelia preklikli priamo na webovú stránku, táto reklama ich osloví bez toho, aby ich priamo vyzývala k nákupu. Ide o vhodný spôsob oslovenia studeného publika, ktoré značku alebo produkt ešte nepozná a nemá hneď záujem nakupovať. 

Reklamy Click-to-Messenger ponúkajú širokú paletu využitia. Oslovenie prostredníctvom reklamy v Messengeri pomáha získať leady a potenciálnych zákazníkov, ktoré neskôr vedú ku kúpe. Reklama v aplikácii poskytuje možnosť tvorby vopred nastavených otázok, na ktoré firma odpovedá a tým zaháji konverzáciu. Nenútene komunikuje so zákazníkom, prípadne poskytuje podporu. Každá začatá konverzácia otvára priestor pre opätovné kontaktovanie užívateľa prostredníctvom druhého typu reklám, Sponzorovaných správ.

b) Sponsored Messages

Zobrazujú sa v doručenej Messenger pošte a na rozdiel od prvého typu sú skutočnou správou. Aby sa zabránilo spamu, Facebook umožňuje sponzorované správy doručovať len ľuďom, s ktorými už firma alebo značka prišla v minulosti do kontaktu. Užívatelia už predtým zahájili chatovú konverzáciu s obľúbenou značkou, preto sú tieto reklamy nenútené a atraktívnejšie. Sponzorovanou správou môže byť fotografia, video, carousel alebo dynamická reklama. Takýto druh reklamy je často ponukou, oznámením alebo správou, ktorá vyžaduje odpoveď a nabáda k prekliku na vstupnú stránku. Pomáha rozvíjať pretrvávajúce vzťahy a znovu sa spojiť s ľuďmi, s ktorými prebiehala konverzácia v minulosti. Tiež je vhodným spôsobom, ako upozorniť najvnímavejšie publikum na rôzne akcie, udalosti či zľavy. Sponzorované správy sa ale nezobrazujú užívateľom, ktorí mali nedávne alebo príliš staré konverzácie s danou fanpage. 

Ako vytvoriť  Messenger Ads krok za krokom

Krok 1: Vytvorte kampaň a vyberte cieľ

Pri tvorbe novej kampane najprv vyberte cieľ.  Pri zvolení správy ako marketingového cieľa budú reklamy zobrazované ľuďom, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou pošlú správu. Reklama Clik-to-Messenger ponúka tiež možnosť zacieliť na konverzie alebo návštevnosť. Konverzný cieľ je obzvlášť užitočný, ak používate Facebook pixel. 

zdroj: vlastný screenshot 

Krok 2: Pomenujte svoju kampaň

Zvoľte vhodný názov, vďaka ktorému kampaň budete vedieť identifikovať aj neskôr. Pokiaľ sa rozhodnete pre A/B testovanie reklamy, nastavte ho tiež v tomto kroku. Pri použití viacerých reklamných sád je vhodné nastaviť aj optimalizáciu rozpočtu kampane. 

zdroj: vlastný screenshot 

Krok 3: Vyberte typ reklamy

V tomto kroku sa rozhodujete, ktorý z dvoch typov reklamy vybrať. Na Slovensku vzhľadom na malé publiká funguje len typ Click-To-Messenger. Sponzorované správy umožňuje Facebook doručovať len ľuďom, ktorí už predtým boli v kontakte s danou značkou alebo firmou. Máloktorá firma u nás má dostatočný počet členov pre takéto publikum. Zvolíme si teda typ Click-To-Messenger. V prípade sponzorovaných správ je potrebné vybrať aj stránku. 

zdroj: vlastný screenshot 
zdroj: vlastný screenshot 

Vzhľadom na popularitu iných sociálnych sietí a aplikácií, ponúka Facebook možnosť voľby reklamy v Instagram Direct, v niektorých krajinách dokonca aj v aplikácii WhatsApp. Treba do úvahy vziať, ktoré aplikácie vaše publikum pravdepodobne používa najčastejšie. 

zdroj: vlastný screenshot 

Krok 4: Zacieľte svoje publikum

Chcete reklamu cieliť na ľudí, ktorí o vašej značke ešte nepočuli alebo chcete osloviť tých, ktorí interagovali s vašou stránkou? Je len na vás, aké publikum si zvolíte. Nastavte vek, polohu, pohlavie, vyberte špecifické záujmy publika alebo správanie. 

zdroj: vlastný screenshot 

Krok 5: Vyberte miesta, kde sa bude vaša reklama zobrazovať

Buď necháte nastavenia na automatický výber Facebooku alebo si navolíte umiestnenia manuálne. Prednastavené umiestnenia môžete redukovať, ale nie je možné pridať ďalšie (na obrázku označené šedou farbou). Reklamy Click-To-Messenger sa môžu zobrazovať na nástenke Facebooku a Instagramu, v Marketplace, v Stories a na domovskej obrazovke doručených správ v Messengeri. Sponzorované správy sa automaticky umiestnia do doručených správ vášho publika, vedľa ich súkromných správ.

zdroj: vlastný screenshot 

Krok 6: Zadajte svoj rozpočet a zvoľte dátumy

Nastavte, ako dlho má reklama bežať a koľko ste do nej ochotní investovať. Aj sponzorované reklamy, aj reklamy Click-To-Messenger sú spoplatňované za každé zobrazenie. Maximálna hodnota ponuky v sekcii Optimalizácia rozpočtu prezentuje maximálne náklady, ktoré zaplatíte za tisíc zobrazení. V konečnom dôsledku by teda náklady mali byť nižšie. Nezabúdajte, že čím užšie je vaše cieľové publikum, tým nákladnejšie bude ho zasiahnuť.

zdroj: vlastný screenshot 

Krok 7: Vytvorte reklamy

A konečne prichádza tá zábavnejšia časť. Pozrieme sa bližšie na to, ako vytvoriť reklamu Clik-To-Messenger.

Vyberte stránku na Facebooku a na Instagrame. Nastavte si kampaň tak, aby sa reklama zobrazovala na oboch sociálnych sieťach a mala väčšiu akvizíciu.

Zvoľte výzvu na akciu. Nemusí to byť len prednastavená výzva Poslať správu. Môžete vyberať z možností ako Nakupovať, Viac informácií, Získať cenovú ponuku, Kontaktujte nás, Odoberať a pod. Všetko záleží na druhu reklamy a na tom, čo uprednostňujete.

zdroj: vlastný screenshot 

Vložte obrázok alebo video. Ak nemáte k dispozícii pripravené video, vyskúšajte možnosť slideshow alebo video z obrázkov pomocou šablón.

Upravte médiá tak, aby sa správne zobrazovali na Facebooku aj na Instagrame a na všetkých zariadeniach.

V texte objasnite, že kliknutím na reklamu sa užívatelia dostanú do aplikácie Messenger.

Zobrazovanie reklamy v mobilných novinkách 
zdroj: vlastný screenshot 
Zobrazovanie reklamy v Messenger Inbox
zdroj: vlastný screenshot 
Zobrazovanie reklamy v Messenger Inbox (rozšírený náhľad)
zdroj: vlastný screenshot 

Aký má prínos reklama v Messengeri

Zhrňme si, prečo začať používať reklamu v Messengeri. Nie je žiadnym tajomstvom, že priama a rýchla reakcia na potenciálneho zákazníka môže iba zvýšiť šance na konverzie. Harvard Business Review vykonával počas niekoľkých rokov štúdie, ako čas, za ktorý spoločnosť odpovie respondentovi, dokáže ovplyvniť mieru konverzie. Zistili, že ak spoločnosť neodpovie do piatich minút od prijatia správy, šanca na konverziu od potenciálneho zákazníka sa zníži až o 400%. A do piatich minút odpovedá naozaj len malé percento firiem. Niektoré dokonca odpovedali až po piatich dňoch alebo vôbec. 

Nikto však nechce čakať tak dlho na odpoveď. Preto aplikácie na komunikáciu prostredníctvom správ fungujú oveľa lepšie ako samotné sociálne siete. Až 73% zákazníkov uprednostňuje rozhovory so spoločnosťami prostredníctvom živého chatu pred komunikáciou e-mailom. A 56% radšej pošle správu, ako by telefonovali na zákaznícky servis. Živé chaty a aplikácie na posielanie správ totiž umožňujú vyriešiť problém hneď a to väčšina užívateľov vyžaduje. Podľa Facebooku až 53% spotrebiteľov vo svete nakupuje častejšie u firiem, ktorým môžu poslať správu.

zdroj: vlastná grafika 

Reklamy v Messengeri sú skvelé pre začatie konverzácie. Kvalifikácia potenciálnych zákazníkov a a meranie ich záujmu sú rozhodujúce, pokiaľ ide o predaj. Nikto nechce tráviť komunikáciou s užívateľom niekoľko týždňov, aby potom zistil, že ten nemá o produkt či službu vôbec záujem. Síce spoločnosti nemôžu požiadať užívateľov o okamžité konverzie, môžu začať neformálny rozhovor, v ktorom zistia ich záujmy a potreby. Facebook Messenger Ads je zlatá stredná cesta medzi reklamami a konverzáciami, ktoré môžu viesť k predaju. Tieto neformálne rozhovory a chaty pomôžu previesť užívateľa zo studeného publika nákupným procesom až do bodu, kedy konvertuje. A to je hlavným cieľom každej spoločnosti či značky. 

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Default image
Jana Mešťanová
Pracujem na performance kampaniach v Google Ads, Facebook Ads a porovnávačoch. Tvorím články na blog, školenia a starám sa o firemné teambuildingy.

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.

Služby PPC analýza Navrch