Ako upraviť propagované príspevky na Facebooku a zachovať si reakcie

Jedna z mnohých vecí, ktorá dokáže ľudí iritovať na sociálnych sieťach je zistenie, že urobili zbytočnú gramatickú chybu v príspevku, ktorý práve začal byť propagovaný. Samozrejme, že popis príspevku je potrebné po sebe skontrolovať dva až trikrát ešte predtým, než sa naň použijú peniaze. Žiaľ, všetci sme len ľudia a či sa nám to páči alebo nie, chyby sa jednoducho robia.

Po zistení nasleduje inštinktívny reflex v podobe vymazania príspevku a nasledovné vytvorenie úplne nového. Pýtate sa, prečo to ľudia robia tak komplikovane? Dôvodom je, že Facebook nepovoľuje upraviť popis propagovaných príspevkov. Či?

Ak by sme sa obrátili na sekciu Facebook Help, môžeme nájsť otázku zameranú práve na túto tému. Prekvapivo, členka tímu Facebook Help naznačila používateľovi, že jediným riešením ako editovať propagovaný príspevok je jeho vymazanie a opätovné publikovanie. To však nie je celkom pravda.

príspevky na Facebooku

V skutočnosti máte dve možnosti, ako:

  1. Editovať publikovaný propagovaný príspevok
  2. Editovať nevypublikovaný propagovaný príspevok (tzv. dark post)

Ešte predtým si však povedzme, prečo by sme nemali editovať príspevky priamo v reklame. Pokiaľ už reklamu máte spustenú a získavate intreakcie (lajky, komentáre, zdieľania) a následne ju zmeníte, vytvoríte na pozadí nový príspevok. Ten sa následne pripojí automaticky k editovanej reklame. No a toto nechceme. Preto sa vždy edituje samotný príspevok a nie reklama.

1. možnosť: editovanie propagovaného publikovaného príspevku v štyroch krokoch

Jednoduchá odpoveď na vyriešenie tohto problému je odpojenie / odlinkovanie reklamy z príspevku. To sa vykoná v štyroch krokoch:

  1. krok: Akonáhle si všimnete chybu alebo jednoducho potrebujete vykonať úpravu príspevku, ktorý je alebo v minulosti bol propagovaný, otvorte Správcu reklám (Ads Manager). Tu sa prekliknite až na úroveň príspevku reklamy, ktorý by ste chceli upraviť.

príspevky na Facebooku

  1. krok: V danej reklame zameňte príspevok, na ktorý je naviazaná. Taktiež sa uistite, že na daný príspevok, ktorý chcete upraviť, nemáte nastavenú žiadnu inú reklamu.

príspevky na Facebooku

  1. krok: Prejdite na svoju Facebook stránku, obnovte ju a príspevok jednoducho upravte, ako by ste to urobili normálne.

  1. krok: Vráťte sa naspäť do Správcu reklám a prelinkujte opäť reklamu s príspevkom.

2. možnosť: editovanie nepublikovaného príspevku

Podobný proces je pri nepublikovaných príspevkoch, avšak editovanie je menej priamočiare.

  1. Po prvé, v Správcovi reklám nájdite reklamný ad set (ad sety), ktorý propaguje nepublikovaný príspevok, ktorý chcete editovať. Môže to byť iba jeden ad set, avšak je možné, že ste vytvorili viacero ad setov propagujúcich ten istý príspevok.
  2. Pri reklame kliknite na možnosť vidieť Facebook príspevok s komentármi.

3. Otvorí sa nová karta, kde uvidíte reklamný príspevok na Facebooku. Teraz budete musieť do URL odkazu pred „facebook.com“ (namiesto www) pridať „business.“, a potvrdiť, aby ste odkaz otvorili v Business Manageri.

Business Manager URL

4. Ponechajte túto kartu otvorenú a vráťte sa k reklame.

5. Následne zastavte propagáciu a uistite sa, že nie je aktívna žiadna ďalšia propagácia na daný príspevok, ktorý chcete editovať.

6. Teraz zmeňte propagovaný príspevok na akýkoľvek iný, podobne ako tomu bolo v predchádzajúcom bode 1. Následne potvrďte. Teraz sa vráťte naspäť do otvorenej karty, ktorá má originálny príspevok, a v možnostiach by ste mali už vidieť aj možnosť editácie.

Ak teraz zmeníte text v príspevku, budete ho môcť opätovne propagovať, zatiaľ čo si ponechá všetku interakciu (lajky, komentáre, zdieľania). Propagovať ho dáte jednoducho aj na základe jeho ID, ktoré vidíte aj v náhľadovej URL (číslo za posledným lomítkom).

Zrekapitulovanie

Bolo toho celkom dosť, preto to radšej zhrnieme do základných krokov:

  1. Nájdite pôvodný príspevok.
  2. Deaktivujte všetky reklamy pripojené k príspevku.
  3. Pripojte ad set k inému príspevku.
  4. Potvrďte propagáciu nového príspevku.
  5. Editujte pôvodný príspevok na otvorenej karte.
  6. Teraz prepojte reklamy k pôvodnému príspevku.
  7. Opäť spustite propagáciu reklamy.

A vualá, to je všetko. Rýchle a jednoduché. Na tomto „hacku“ je dobré, že môžete editovať váš príspevok kedykoľvek chcete a nestratíte žiadne dáta alebo insight.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Default image
Martin Bulák

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.

Služby PPC analýza Navrch