Získajte užitočné marketingové tipy

Budeme vám posielať len užitočný obsah. Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.

Otestovali sme Boosterberg – zvýši vám zásah a tržby na Facebooku

Vedeli ste, že čím viac fanúšikov má vaša stránka na Facebooku, tým nižší percentuálny zásah majú jej príspevky? Na tomto základe sa u veľkých stránok s tisícami až stotisícami fanúšikov Facebook príspevok zobrazí len veľmi malému percentu ľudí, ktorí začali stránku sledovať. Pokiaľ chcete, aby príspevok videlo viac ľudí, je potrebné si za to zaplatiť a príspevok podporiť platenou reklamou. No treba ísť na to sofistikovanejšie, ako len stlačením tlačidla “Boost”.

Medzi najjednoduchšie spôsoby propagácie vašej firmy na sociálnej sieti Facebook je boostovanie príspevkov. Zvládne to každý začiatočník a síce tento spôsob má isté obmedzenia pri nastavovaní, rozhodne patrí k obľúbeným. No na to, aby vám systém boostovania fungoval efektívne a aby ste zbytočne nevyhadzovali za niečo peniaze, musíte vedieť, ktoré uverejnené posty sa oplatí a ktoré sa naopak neoplatí propagovať.

Existuje na to viac indikátorov. Najväčším z nich je interakcia na postoch, ktorá zahŕňa kliky na posty, lajkovanie či komentovanie. Toto sa súhrnne nazýva v marketingu “engagement”. Takže na to, aby ste vedeli, ktoré posty sú úspešné, potrebujete vedieť, aký majú engagement a aký je ich engagement vo vzťahu k iným postom. Sú aspoň o 80% úspešnejšie ako ostatné? Je publikovaný formát vhodný na propagovanie danej cieľovke? Zodpovedať tieto otázky len pri jednom poste vyžaduje dosť veľkú námahu. A čo v prípade, ak máte na starosti niekoľko desiatok stránok? Potom sa táto snaha stáva už úplne nezvládnuteľnou. Facebook ponúka niekoľko pomôcok na automatizáciu, ale na efektívnu propagáciu príspevkov takouto formou dlho nič neexistovalo. Až dovtedy, kým na trh neprišli appky, ktoré toto zastrešujú. Medzi najlepšiu z nich určite patrí aplikácia Boosterberg.

Čo je Boosterberg?

Je to skvelý nástroj, ktorý je určený marketérom, podnikateľom či správcom FB stránok. Uľahčuje prácu s plateným propagovaním príspevkov na Facebooku, dáva im jasnú štruktúru, pravidlá a vám za to ponúka úsporu času a výsledky, ktoré vám prinesú väčší zásah užívateľov za menej peňazí. Ak teda chcete ušetriť čas, kapacity a financie, táto webová aplikácia je pre vás viac než potrebná. Dokáže ušetriť až 90% práce pri správe platenej propagácie príspevkov na Facebooku. Ide o nástroj výnimočný svojou efektivitou a na rozdiel od ľudí, dokáže neúnavne pracovať prakticky nonstop za minimum peňazí.

Na čo Boosterberg slúži?

Niektoré stránky na Facebooku produkujú aj niekoľko príspevkov za deň. Každý príspevok je potrebné manuálne „vyklikať“ za cieľom propagácie. Ak máte stránok viac, čaká vás dennodenné „vyklikávanie“ množstva príspevkov. Boosterberg umožňuje kompletne automatizovať boostovanie kampaní v reklamnom systéme sociálnej siete Facebook. Po zapnutí má Boosterberg pod palcom kontrolu príspevkov na vybraných Facebook stránkach. Automaticky vytvára reklamy na príspevky, ktoré spĺňajú preddefinované pravidlá a vypína reklamy podľa ďalších prednastavených pravidiel. To vie ušetriť naozaj kopu času a hlavne priniesť lepšie výsledky v takýchto kampaniach.

Obr. 1. Jednoduché nastavenie automatickej propagácie podľa kvality postu.
zdroj: vlastný screenshot

Ako funguje nástroj na automatizáciu boostovania?

Boosterberg pravidelne sleduje vašu Facebook stránku a monitoruje príspevky na nej. Na základe vopred zadaných nastavení (buď preddefinovaných % alebo manuálne zadaných metrík) vie, čo má sledovať a vie vyhodnotiť, ktoré z príspevkov má propagovať. Následne vytvorí na daný príspevok reklamu a tú cieli na vopred definované publikum. Boosterberg príspevok opäť pravidelne kontroluje a keď nastane situácia, ktorá je vopred nastavená na zastavenie propagácie, tak propagáciu príspevku zastaví. Tým, že monitoruje úspešnosť príspevkov v reálnom čase, v podmienkach na propagáciu je výhodná možnosť nastavenia podpory len úspešných príspevkov.

Dobré príspevky angažujú viac ľudí a ľudia na ne následne omnoho viac reagujú. Facebook chce práve takéto príspevky zobrazovať užívateľom čo najviac a tým pádom sa zníži cena za dosah, resp. cena za interakciu na takúto reklamu. Príspevok sa tak zobrazí väčšiemu množstvu užívateľov za rovnaký budget. Je vhodné počkať na dobrý príspevok, pretože ak príspevok dobrý nie je a nezaujme ani malé množstvo ľudí bez propagácie, prečo by mal zaujať veľké publikum ako platený príspevok. Boosterberg vie zistiť, ktorý príspevok je úspešný a ten začne propagovať.

Výhody automatickej propagácie postov cez Boosterberg

1. Úspora času

Na nastavenie kampaní nepotrebujete viac reklamných účtov a nemusíte navštíviť každú stránku osobitne. Všetko toto môžete vykonávať v jednej aplikácii a to do veľkej miery uľahčí vašu prácu. Vďaka automatizácii boostovania kampaní dokážete ušetriť až 50% času, ktorý by ste vynaložili na ich sledovanie, vyhodnocovanie a propagáciu.

2. Maximalizovaný dosah a efektívnosť

Pri manuálnej správe viacerých kampaní na Facebooku je potrebné kampane sledovať a určiť, ktorá je efektívna a ktorá na druhej strane potrebuje určité zmeny a doplnenia. Boosterberg vás od týchto starostí odbremení. Nemusíte sa obávať, pretože na základe vašich nastavení dokáže automaticky vyhodnotiť, ktorý príspevok je úspešný a ten podporí a spropaguje. To vám prinesie maximálny úžitok za vynaložené prostriedky.

3. Jednoduchá správa všetkých kampaní

Stačí jeden účet a môžete spravovať všetky kampane súčasne. Tiež všetky nastavenia urobíte raz a Boosterberg si ďalej poradí sám.

4. Viacerí používatelia

Do svojho Boosterberg účtu môžete pridať ďalších kolegov či spolupracovníkov. Pomocou aktivačného odkazu sa do aplikácie dostanú jednoduchým prihlásením a tak je možné, aby prístup do rovnakej aplikácie mali viaceré osoby.

5. Viac reklamných sád naraz

V Boosterbergu si môžete vytvárať viaceré reklamné sady s rôznymi nastaveniami (napr. cieleniami). Jedna z nich bude napr. zacieľovať na všetky príspevky, druhá sa zameria len na najlepšie príspevky a tie podporí vyšším dielom z rozpočtu. Môžete propagovať aj na základe typu príspevku. Boosterberg vám umožní propagovať len vaše blogové príspevky a všetko ostatné bude ignorovať.

Ako sa nám osvedčil Boosterberg pri našich klientoch

Boosterberg sme už v priebehu uplynulého roka nasadili viacerým klientom. Sú to firmy z prostredia ecommerce, ale aj cestovné kancelárie, ktoré publikujú zaujímavý obsah na svojich Fanpage. Môžeme povedať, že zatiaľ sme si ani pri jednom klientovi nepovedali, že by to boli vyhodené peniaze, alebo že by sme museli Boosterberg pri niektorom po úvodnej fáze pozastaviť, lebo by nefungoval.

Dôležité je ale správne vyhodnotenie nasadenia tejto aplikácie. Určite nie je vhodný pre každého. V prvom rade si musíte položiť otázku, že či je na vašej stránke dostatočné množstvo publikovaných postov. My odporúčame aspoň 3-4 posty za týždeň. V zásade platí, že čím viac tým lepšie, ale mali by to byť samozrejme relevantné posty, ktoré vaše publikum zaujímajú a interagujú s ním aj bez toho, aby ste príspevky museli propagovať. 

Ak je to tak, že publikujete na svojej fanpage minimálne takýto rozsah príspevkov, máte dostatok publika na fanpage a chcete to celé posunúť na vyššiu úroveň, či už z hľadiska nárastu followerov alebo nárastu dosahu a ziskov, potom je Boosterberg pre vás ideálne riešenie.

Ukážka č. 1 – obchod s detským sortimentom

Ako ilustruje aj nasledujúca ukážka, Boosterberg dokázal klientovi priniesť aj zisk cez priame nákupy, ktoré prišli po propagácii postov. Stĺpec Amount spent ukazuje celkové výdavky na propagovaný post a stĺpec Purchase Conversion Value celkový výnos.

Obr. 2. Prehľad výkonnosti reklám.
zdroj: vlastný screenshot

Ukážka č. 2 – e-shop s alkoholom

Na nasledujúcej ukážke vidíte priamu silu Boosterbergu – vysoké množstvo interakcií na propagovanom poste automaticky znamená dobrý “social proof” (dôveru iných ľudí v produkt) a toto sa následne prejaví aj v nákupoch a veľkom záujme cieľového publika.

Obr. 3. Prehľad výkonnosti reklám.
zdroj: vlastný screenshot

Ako vidíte aj na celkovom prehľade kampaní, tak Boosterberg zabezpečil okrem interakcií (čo je jeho primárna úloha) aj priamy výnos. V tomto prípade išlo o návratnosť na úrovni 703%.

Obr. 4. Prehľad výkonnosti kampaní.
zdroj: vlastný screenshot

Začnite aj vy s Boosterbergom

V prípade registrácie cez tlačidlo v dolnej časti stránky máte vďaka nášmu statusu partnera Boosterbergu teraz jedinečnú možnosť získať okrem bežnej registrácie benefit vo forme boostovania ďalšej stránky navyše už v základnom balíku, čo je nemalá ročná úspora. Počet bonusových stránok závisí od zakúpeného balíčka. Okrem toho získate tiež bezplatné konzultácie cez Skype, ktoré sú obsiahnuté len vo vyšších balíkoch nástroja Boosterberg. Vyskúšajte aplikáciu na 30 dní zadarmo a keď sa vám Boosterberg osvedčí a zakúpite si predplatné, uplatní sa aj bonus.

>> Vyskúšajte nezáväzne Boosterberg ešte dnes <<


Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Jana Mešťanová
Jana Mešťanová

Pracujem na performance kampaniach v Google Ads, Facebook Ads a porovnávačoch. Tvorím články na blog, školenia a starám sa o firemné teambuildingy.

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.