Slovník

Slovník marketingových pojmov, ktorý vám pomôže zorientovať sa v online-marketingovej džungli. Všetky pojmy sú starostlivo popísané a vysvetlené, aby vám pomohli lepšie pochopiť ich význam, prípadne spôsob ich výpočtu a použitia v praxi.

B2B marketing

V marketingu patrí k najdôležitejším cieľom poznanie svojho zákazníka a teda poznanie odpovede na otázku: ”Kto je môj zákazník?” Práve tu potom dochádza k plánovaniu stratégie, cielenia, či voľbe oslovovania vášho zákazníka. Ak ponúkate tovar alebo služby, ktoré si môže…

UX a UI

V digitálnom svete sú UX (User Experience) a UI (User Interface) dva základné pojmy, ktoré špecialisti v oblasti webového dizajnu musia mať na pamäti. Sú základnými kameňmi nielen pre technické aspekty webového dizajnu, ale aj pre jeho úspech vo svete…

Marketingový mix 4P

Jeden z najzákladnejších konceptov marketingového manažmentu je Marketingový mix 4P. Tento model, ktorý vytvoril E. Jerome McCarthy v roku 1960, je základom pre plánovanie a implementáciu marketingových stratégií. Kombinuje štyri základné prvky, ktoré sú kľúčové pre efektívnu marketingovú stratégiu: Produkt…

RGB a CMYK

Svet farieb je fascinujúci a plný možností. Či už ste grafický dizajnér, fotograf alebo len bežný užívateľ počítača, poznanie farebných modelov je kľúčové pre dosiahnutie požadovaných výsledkov. Dva z najbežnejších farebných modelov používaných v dnešnom digitálnom svete sú RGB a CMYK. Aj keď môžu…

IP adresa

IP adresa je unikátny číselný identifikátor, ktorý je priradený každému zariadeniu pripojenému k internetu. Svoju IP adresu tak majú nielen počítače, ale aj notebooky, tlačiarne, mobily aj tablety. Po novom už aj inteligentná práčka, robotický vysávač či chladnička. Každé zariadenie pripojené…

Logo

Logo je vizuálny symbol, ktorý reprezentuje identitu a značku firmy. Je to obvykle unikátny grafický prvok, textový prvok alebo kombinácia oboch, ktorá pomáha identifikovať firmu a oddeliť ju od konkurencie. Môže mať abstraktný alebo konkrétny obrazový dizajn alebo môže obsahovať…

Linkbuilding

Jedným zo základných prvkov úspešnej digitálnej stratégie je linkbuilding. Patrí do skupiny off-page SEO faktorov, čo znamená, že sa jedná o optimalizáciu mimo webovej stránky. Budovanie odkazov je postup vytvárania jednosmerných hypertextových odkazov (známych aj ako spätné odkazy) na webovú…

Guerilla Marketing

Guerilla marketing je reklamný prístup, ktorý si na komunikáciu s cieľovým publikom vyberá koncept tzv. „partizánskeho“ boja alebo prvku prekvapenia. Táto forma marketingu sa spolieha na nekonvenčné a vynaliezavé zobrazenia na vyvolanie úžasu alebo šoku a môže byť obzvlášť účinná…

SERP – Search Engine Result Page

Stránka s výsledkami vyhľadávača (SERP) je zoznam výsledkov, ktoré vyhľadávací nástroj zobrazí ako odpoveď na konkrétne slovo alebo dopyt kľúčového slova. Výsledky vyhľadávania s najvyšším hodnotením sú buď tie najrelevantnejšie výsledky, alebo tie, ktoré organizácia alebo jednotlivec zaplatí vyhľadávaču za…

Meta description

S rastúcim počtom webových stránok na internete je získanie pozornosti návštevníkov čoraz ťažšie. V dnešnom digitálnom veku je kľúčové mať silné online zastúpenie a jedným z najdôležitejších nástrojov na dosiahnutie toho je správne vytvorený meta popis, známy aj ako meta…

Brandingové kampane

Brandingová kampaň, alebo kampaň zameraná na budovanie povedomia o značke, je účinná stratégia zameraná na propagáciu konkrétnej značky alebo spoločnosti v online priestore. Zahŕňa vytváranie precízne zacielených reklám, ktoré sa zobrazujú, keď používatelia začnú vyhľadávať názov značky alebo súvisiace kľúčové slová.…

XML formát

Formát XML, skratka pre Extensible Markup Language, sa prevažne používa na správu, ukladanie a sprostredkovanie údajov týkajúcich sa kampaní, reklamných skupín, kľúčových slov, reklamných kreatív a metrík výkonnosti. V oblasti PPC funguje XML ako robustný formát, ktorý uľahčuje štruktúrovanú a…