Vyhľadávacia sieť Google

Je jednou z hlavných reklamných sietí Google, ktorá funguje na systéme zadávanie vyhľadávacích dopytov a prehľadávania webov.

Prostredníctvom Google dochádza denne k miliardám vyhľadávaní, preto ak chcete, aby si vaši potenciálni zákazníci všimli vašu značku alebo produkty, môžete použiť reklamu vo vyhľadávacej sieti. Čo to však vyhľadávacia sieť Google vlastne je?

Je jednou z hlavných reklamných sietí Google, ktorá funguje na systéme zadávanie vyhľadávacích dopytov a prehľadávania webov. Výsledky sa zobrazujú na základe relevantnosti k vyhľadávaciemu dopytu používateľa. Buď ide o organické výsledky alebo o platené reklamy, ktoré sú umiestnené v hornej alebo dolnej časti výsledkov. Spoločnosti a firmy často využívajú túto sieť pre svoje reklamy. Sieť pozostáva z webových stránok súvisiacich s vyhľadávaním, kde sa môže zobraziť konkrétna reklama. Do siete patria okrem Google Vyhľadávania aj všetci Google partneri ako Google Mapy, Google Nákupy a ďalšie partnerské webové stránky, ktoré zodpovedajú špecifickým kritériám vyhľadávania pre kampane Google Ads. Vyhľadávacia sieť je skvelý nástroj na oslovenie potenciálnych zákazníkov, ktorí priamo hľadajú váš produkt alebo službu.

Kedy použiť vyhľadávaciu sieť Google

Zobrazovanie reklám vo Vyhľadávacej sieti je najbežnejšou a najznámejšou formou PPC reklamy. Ak si vyberiete túto sieť, vaše reklamy sa budú zobrazovať v SERP (Search Engine Results Pages) Google. Ak chcete rozšíriť svoj dosah, tak zacielenie reklám môžete rozšíriť tak, že zahrniete Google Partnerov vo vyhľadávaní.

Tento typ reklamného formátu je veľmi efektívny, pretože sa zameriava na aktívneho hľadajúceho, ktorého cieľom je niečo vo výsledkoch nájsť. Ukážeme si to na príklade, kedy užívateľ hľadá servis kolobežiek v Bratislave. Servisy by sa síce mohli spoľahnúť na organické (bezplatné) záznamy, ale je pravdepodobné, že budú úspešnejšie, ak sa im bude zobrazovať reklama vo vyhľadávacej sieti. Platené reklamy sú nielen robustnejšie, ale umožňujú servisu zahrnúť aj reklamné rozšírenia, ako napr. telefónne čísla a adresy.    

Vyhľadávacia sieť Google s platenými a organickými výsledkami
Zdroj: Vlastný screenshot

Reklamnú kampaň vo vyhľadávacej sieti by ste mali spustiť ak:

  • Pracujete s obmedzeným rozpočtom – vo všeobecnosti, ak máte obmedzený rozpočet, odporúča sa začať s reklamami vo vyhľadávacej sieti. Tento formát s väčšou pravdepodobnosťou podnieti priame konverzie, vďaka čomu bude jednoduchšie merať a vyhodnocovať PPC výsledky. Keď si osvojíte vyhľadávanie, môžete reklamu rozšíriť aj do Obsahovej siete, čim zvýšite viditeľnosť svojej firmy alebo produktov.
  • Predávate produkt uspokojujúci momentálne potreby zákazníkov – Ak máte vo svojom portfóliu produkty alebo služby, ktoré užívatelia vyhľadávajú podľa potreby, vyhľadávacia sieť by mohla byť pre vás tá pravá. Reklama sa po zadaní vyhľadávacieho dopytu zobrazí medzi výsledkami a môže byť pre firmu veľkým prínosom.  

Výhody používania vyhľadávacej siete

Vysoký úmysel kúpiť

Tým, že užívateľ vie, čo hľadá, jeho úmysel nakupovať je dosť veľký. Pokiaľ sa na jeho vyhľadávací dopyt zobrazí reklama, je to jednoduchá výhra. Dôležité sú cenové ponuky na jednotlivé kľúčové slová, ktoré zodpovedajú nákupnému zámeru. Je rozdiel, či užívateľ hľadá výraz “tenisky” alebo hľadá “dámske tenisky Nike”. SEO je rovnako dôležité pre reklamy, ako aj pre váš webový obsah. Preto nezabúdajte na optimalizáciu kľúčových slov, aby vaše reklamné skupiny fungovali čo najlepšie.

Merateľné výsledky

Zaujíma vás, kde sa míňajú vaše peniaze? Pri Google Ads reklamách sa nemusíte trápiť. Keď inzerujete vo vyhľadávacej sieti Google pomocou služby Google Ads, je úplne transparentné, kam ide každý cent v každej kampani. V prehľadoch Google Ads kampaní vidíte počet kliknutí, počet zobrazení, mieru prekliknutia, cenu za kliknutie, konverzie a dokonca aj cenu za akvizíciu. Sami si zvolíte, ktoré metriky v stĺpcoch chcete sledovať. Ak nepostačujú metriky od Google Ads, viete si pridať akúkoľvek vlastnú metriku.

Hlavný panel Google Ads zobrazujúci stĺpce s metrikami kampaní
Zdroj: Vlastný screenshot

Kontrola rozpočtu

Google poskytuje kontrolu nad denným alebo mesačným rozpočtom, ktorý si nastavíte. Či už si zvolíte, že chcete na kampaň denne míňať 20€ alebo 1 000 €, môžete si nastaviť svoj vlastný reklamný rozpočet a zabezpečiť, aby ste neprekročili výdavky.

Hlavný panel Google Ads zobrazujúci denný rozpočet na kampane
Zdroj: Vlastný screenshot

Umiestnenie reklamy vo vyhľadávacej sieti

Kľúčové slová sa používajú na určenie toho, kde sa vo Vyhľadávacej sieti zobrazia vaše reklamy. Keď niekto hľadá výrazy podobné vašim kľúčovým slovám, prípadne rovnaké, ako vaše kľúčové slová, vaše reklamy sa môžu zobraziť vo výsledkov vyhľadávania alebo v sieti partnerov vyhľadávania Google. Tieto kľúčové slová sú veľmi dôležité, pretože pomáhajú vypočítať náklady. Každé jedinečné kľúčové slovo má špecifickú maximálnu cenu za kliknutie. Poznanie cenových ponúk pre kľúčové slová vám umožní lepšie plánovať stratégiu a zároveň vám pomôže udržať sa v rámci konkrétneho rozpočtu.

Reklamné formáty vo vyhľadávacej sieti

Vyhľadávacia sieť podporuje viacero typov reklám. Zahŕňa textové reklamy, reklamné rozšírenia, nákupné reklamy, dynamické reklamy, reklamy na volanie. Partneri vo Vyhľadávacej sieti môžu hostiť aj obrázkové reklamy a videoreklamy.

Textové reklamy

Reklamy pozostávajúce z textových podkladov, z nadpisov a opisov. Donedávna boli dostupné aj rozšírené textové reklamy, ale od júna 2022 sú k dispozícii už len responzívne reklamy vo vyhľadávacej sieti. Google Ads priebežne automaticky testuje rôzne kombinácie a vyhodnocuje, ktoré dosahujú najlepšiu výkonnosť. Responzívne reklamy vo vyhľadávaní prispôsobia obsah vašej reklamy tak, aby viac zodpovedal hľadaným výrazom potenciálnych zákazníkov a dokážu tak zlepšiť výkonnosť vašej kampane.

Tvorba responzívnej textovej reklamy v Google Ads
Zdroj: Vlastný screenshot

Dynamické reklamy

Predstavujú najjednoduchší spôsob, ako nájsť zákazníkov, ktorí na Google hľadajú presne to, čo firma ponúka. Sú ideálne pre inzerentov s dobre vyvinutými webovými stránkami alebo veľkým inventárom. Využívajú obsah webu na zacielenie reklám a môžu pomôcť vyplniť medzery v kampaniach založených na kľúčových slovách. Nadpisy dynamických reklám a vstupné stránky sa tiež generujú pomocou obsahu z webových stránok, vďaka čomu sú reklamy relevantné a šetria čas. Všetko, čo musíte urobiť, je pridať popis kreatívy. Bez dynamických reklám vo vyhľadávaní môžu dokonca aj dobre spravované účty Google Ads s mnohými kľúčovými slovami zmeškať relevantné vyhľadávania.

Nákupné reklamy

Google Shopping je ďalšia forma online reklamy v PPC, ktorá zobrazuje produkty vo výsledkoch vyhľadávania v Google. Takáto inzercia je nákladovo efektívnejšia a má vyššiu pravdepodobnosť dosiahnuť lepšie výsledky z hľadiska predaja. Nákupné reklamy nepoužívajú kľúčové slová na zacielenie potenciálneho zákazníka. Využívajú produktové údaje z e-shopu na zobrazovanie reklám vo forme produktov, ktoré používatelia vyhľadávajú cez Google.

Shoping reklama vo vyhľadávacej sieti Google
Zdroj: Vlastný screenshot

Reklamy na volanie

Reklamy na volanie sú navrhnuté s cieľom povzbudiť ľudí, aby zavolali do vašej firmy. Môžu sa zobrazovať iba na zariadeniach, ktoré umožňujú telefonické hovory. Keď potenciálny zákazník klikne na vašu reklamu, reklama vám zavolá z jeho zariadenia.

Obrázkové reklamy a videoreklamy na partnerských stránkach

Partneri vyhľadávania môžu hostiť obrázkové reklamy a videoreklamy. Pri tvorbe kampaní sú partnerské weby vo Vyhľadávacej sieti predvolene zahrnuté. Je to ale na voľbe každého, či reklamy na nich chce zobrazovať alebo nie. Pokiaľ nie, tak tieto weby je možné jednoducho odstrániť v Nastaveniach v časti Siete.

Páčila sa vám táto definícia? Zdieľajte ju s priateľmi