Získajte užitočné marketingové tipy

Budeme vám posielať len užitočný obsah. Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.

Všetko, čo potrebujete vedieť o umiestnení Facebook reklám, aby ste zvýšili svoje konverzie

Na Facebooku sa nachádza niečo cez 2,5 milióna Slovákov. Používajú ho spotrebitelia, podnikatelia ako aj top manažment veľkých firiem. To robí z inzerovania potenciálnu zlatú baňu, kde marketéri dokážu zacieliť na takmer každú cieľovú skupinu.

Takže, ako vyťažíte najviac z každého eura investovaného do reklamy? Uistením sa, že vaše reklamy sú optimalizované pre konverzie. Keď ide o optimalizáciu Facebook reklám, je niekoľko faktorov, ktoré robia reklamy efektívne. Nimi sú vhodné cielenie, povzbudivý popis alebo pútavé vizuály. Jedna z najdôležitejších vecí je však často prehliadaná: umiestnenie.

Faktom je, že umiestnenie vašich reklám môže zmeniť mieru preklikov (CTR) o viac než 400 % alebo zvýšiť vaše náklady až dvojnásobne. To sú zaujímavé čísla. A keďže vyššia miera preklikov je viazaná k vyšším konverziám, potenciálny rozdiel medzi konverziami môže byť pre viaceré umiestnenia Facebook reklamy celkom veľký.

V tomto článku nájdete prehľad všetkých umiestnení Facebook reklám dostupných na Slovensku. Prejdeme si plusy a mínusy, a to ako umiestnenie ovplyvňuje konverzie.

Umiestnenie Facebook reklamy: aké máte možnosti?

Novinky (Newsfeed)

Novinky sú pravdepodobne najpoužívanejším umiestnením. Vďaka tomu, že zaberajú najväčší priestor na Facebooku, priťahujú najväčšiu pozornosť. Reklamy v Novinkách sa zobrazujú vašej cieľovej skupine počas toho, ako si prezerá Facebook na stolových počítačoch, laptopoch alebo Macbookoch.

Kľúčové body:

Reklamy v Novinkách prichádzajú s dodatočnou výhodou dosiahnutia vyšších konverzií u používateľoch na stolných počítačov, ktorí toho sledujú viac než ich mobilné náprotivky.

Reklamy v novinkách majú vyššiu mieru prekliku a nižšie náklady na konverziu než reklamy v pravom stĺpci. Sú vhodnejšie pre ľudí, ktorí ešte nepoznajú vašu značku alebo spoločnosť.

Pravý stĺpec

Po zmenách v dizajne, ktoré zanechali Facebook s menej reklamami v pravom stĺpci než v Novinkách, vidí tieto reklamy menej ľudí. Na druhú stranu, získavajú trikrát toľko interakcií, keď sa použijú v tandeme s reklamami v Novinkách.

Problém s týmto umiestnením je, že je drahší ako Novinky. Reklamy sú taktiež menšie, nevytŕčajú toľko a neobsahujú výzvu k akcii (CTA).

Kľúčové body:

Reklamy v pravom stĺpci dosahujú všeobecne nižšie konverzie. Avšak, pokiaľ vám nejde primárne o získavanie konverzií, môžu byť veľmi nákladovo efektívnou metódou na zasiahnutie publika, v prípade, že zasahujete cieľovú skupinu, ktorá vás už pozná. Stačí, aby uvideli vaše logo alebo fotku, ktorú si budú asociovať s vašou značkou.

Povedzme, že ste identifikovali ľudí, ktorí s vami interagovali v minulosti. Jednoducho použijete na toto umiestnenie retargeting a zacielite na nich (alebo použite iné vlastné publikum, ktoré vás pozná).

Mobilné novinky (newsfeed na mobile)

Mobilné novinky sú štandardnými novinkami, ktoré sa zobrazujú iba na mobilných zariadeniach, ako sú smartfóny a tablety. Reklamy v mobilných novinkách majú relatívne vysokú mieru preklikov podobne ako Novinky na počítačoch, avšak s nižšou cenou za klik (CPC).

Reklamy môžu byť vysoko efektívnym spôsobom ako vytvoriť povedomie a povzbudiť ľudí na vykonanie konverzie, hoci zvyknú mať nižšiu mieru konverzií v porovnaní s reklamou na počítačoch.

Kľúčové body:

Reklamy v mobilných novinkách sú často používanou reklamou v dôsledku zvyšujúceho sa používania smartfónov. Množstvo inzerentov považuje reklamy v mobilných novinkách za efektívnejšie ako Novinky na počítačoch, predovšetkým, keď sú optimalizované pre špecifickú cieľovú skupinu.

Tieto umiestnenia sú ideálne pokiaľ chcete:

–       zvýšiť interakcie,

–       získať fanúšikov,

–       zvýšiť počet nainštalovaní mobilnej aplikácie,

–       predávať produkty cez e-shop (množstvo používateľov, ktorí objavia produkty na mobile si ich kúpi o niečo neskôr na počítači).

Články instant article

Články instant article sú prezentované vo veľkom, mobilnom formáte (v podstate ako celková webová stránka), ktorá zahŕňa rýchlo načítajúce sa články s fotkami a videami. Aj napriek nízkym mieram konverzií môžu byť tieto umiestnenia užitočné, keď sú zobrazené priamo v mobilných novinkách. Umožňujú zobraziť obsah bez toho, aby preniesli ľudí na externé webstránky alebo aplikáciu.

Kľúčové body:

Tento typ umiestnenia je dobrým nástrojom pre remarketing, ktorý je lacnejší než väčšina umiestnení. Ponúka príležitosť pridať ďalší dostupný predajný kanál na Facebooku. Reklamy zobrazené v instantných článkoch sa načítajú 10x rýchlejšie než klasické reklamy na webe. Dávajú tak marketérom príležitosť získať viac impresií a klikov. Taktiež umožňujú používať média ako YouTube videá, tweety a vstavané fotky, zatiaľ čo pre používateľov poskytujú pohlcujúci zážitok.

Reklamy na Marketplace

Reklamy na Marketplace sú štandardnými reklamami v časti Marketplace vo Facebooku. Umiestnenia na tejto platforme sú založené na zámere a sú dostupnejšie než na Google. Predstavujú skvelý spôsob pre cielenie na ľudí, ktorí aktívne niečo hľadajú, namiesto cielenia na tých, ktorí by len mohli mať o niečo záujem.

Negatívom pre Facebook Marketplace je, že nemá toľko zaujímavých používateľov v porovnaní s ustálenými rivalmi ako je Amazon a eBay, čo vedie k menšiemu počtu impresií.

Kľúčové body:

Umiestnenia v Marketplace benefitujú z cielenia na používateľov, ktorí majú zámer niečo nakúpiť, resp. hľadajú niečo, čo by kúpili, namiesto ľudí, ktorí majú iba všeobecný záujem o produkt alebo službu. Marketplace umožňuje marketérom zasiahnuť ľudí tam, kde nakupujú, s reklamami umiestnenými bok po boku s produktmi a službami. Keďže väčšina produktov umiestnených v Marketplace sa kupujú a predávajú lokálne, je to ideálne umiestnenie pre lokálne firmy, predovšetkým ak ich podnikanie súvisí so záhradou, nábytkom alebo vozidlami.

Reklama na Instagrame: aké sú možnosti?

Novinky

Reklamy v novinkách sú mobilné umiestnenia, ktoré vyzerajú ako štandardné príspevky. Instagram má v porovnaní s Facebookom aktívnejších používateľov.  Darí sa predovšetkým inzerentom, ktorí majú vizuálne atraktívne produkty.

Novinky sú populárnym spôsobom pre generovanie povedomia o značke a získavanie preklikov z veľkého množstva používateľov Instagramu, ktorý prekonal hranicu 1 miliardy aktívnych používateľov (z toho vyše 680-tisíc Slovákov), ktorí sú aktívnejší než používatelia Facebooku.

Jediným nedostatkom Instagramu je menej možností umiestnenia v porovnaní s Facebookom. Taktiež má viac mladších používateľov, čo znamená menej príležitostí pre zasiahnutie staršej cieľovej skupiny.

Kľúčové body:

Reklamy v novinkách Instagramu poskytujú nevtieravý spôsob ako zasiahnuť cieľovú skupinu. Vaša reklama vyzerá ako normálny príspevok v Novinkách a zahŕňa upraviteľnú výzvu k akcii. Tieto umiestnenia poskytujú lepšie výsledky v rámci nákladov, návratu investície a interakcií. Priemerná miera interakcie značiek je až o 10x vyššia než na Facebooku.

Instagram Stories

Instagram Stories sú mobilné reklamy, ktoré sa zobrazujú medzi stories používateľov. Používatelia Instagramu zvyknú míňať v priemere viac peňazí než používatelia Facebooku.

Všeobecne, reklamy vo forme stories sú efektívnym spôsobom, ako cieliť na ľudí, ktorí sú vašimi fanúšikmi na Facebooku. Využívate tak výhodu existujúceho záujmu s vysoko relevantnými správami a viacerými možnosťami pre tlačidlá s výzvami pre akciu (CTA). Mínusy tohto umiestnenia zahŕňajú vyššie náklady na klik (CPC) a nižšiu mieru preklikov (CTR).

Kľúčové body:

Stories sleduje denne 1/3 používateľov Instagramu. Z toho 20 % Stories publikujú firmy, čo vedie k priamej interakcii s používateľmi. Toto umiestnenie sa ukázalo byť efektívnym predovšetkým pre propagovanie vizuálne atraktívnych produktov. Nimi sú napr. produkty fitness, móda, maloobchod, technológie, automobily, cestovanie alebo gastronómia.

Instagram Stories sú verejne viditeľné. Ľudia ich teda môžu objaviť, aj keď nie sú vašimi sledovateľmi a necielite na nich reklamu. Tiež je možné pridať hashtagy, aby ste zvýšili šancu, že vás ľudia objavia. Zahŕňajú možnosť „potiahnuť hore“, kde môžete zahrnúť odkazy na vašu webstránku, produktovú stránku, blog alebo inštalovanie aplikácie.

Audience Network: aké sú možnosti?

Native, Bannerové a Interstitial reklamy

Native, bannerové a interstitial reklamy sú mobilné reklamy, ktoré sú zobrazené na webstránkach mimo Facebooku. Dávajú vám možnosť významne rozšíriť váš dosah mimo Facebook. Umožňujú tak vašej značke prepojiť sa s cieľovou skupinou cez reklamy s prémiovými publishermi na mobilných aplikáciách, webstránkach, instantných článkoch a videách.

Miera konverzií je však v dôsledku nerelevantného trafficu nižšia, čo vedie k vyšším nákladom na akciu (CPA).

Kľúčové body:

Tieto umiestnenia ponúkajú nižšie náklady na klik (CPC), náklady na lead (CPL) a náklady na tisíc zobrazení (cost per mille). Tieto umiestnenia vám umožnia dostupne zasiahnuť cieľové skupiny na internete. Reklamy sú dostupné vo viacerých formátoch a vy môžete zasiahnuť až o 16 % viac používateľov než na Facebooku alebo Instagrame.

Facebook Messenger: aké sú možnosti?

S viac než 1,3 miliardy aktívnymi používateľmi Messengeru sa táto Facebook platforma stala ďalším kľúčovým nástrojom pre získavanie konverzií. Reklamy v Messengeri predstavujú dobrý spôsob, ako interagovať so zákazníkmi personalizovaným a priamym spôsobom.

Prijaté správy

Tieto reklamy sa zobrazia priamo na domovskej stránke (homepage) používateľa. Umožňujú upraviteľnú výzvu k akcii, ako je napr. „Nakupovať teraz“. Kliknutím sa používateľ dostane priamo na webstránku. Ďalšie výzvy k akcii zahŕňajú odkaz na aplikáciu alebo na samotný Messenger.

Hlavné využitie tohto umiestnenia je jednoduch: generovať skutočné, organické konverzácie s vašimi zákazníkmi. Môžete s nimi skutočne interagovať, namiesto toho, aby ste sa k nim správali iba ako k ďalšej položke na zozname. Akonáhle máte za sebou prvý kontakt, máte príležitosť personalizovať svoje zákaznícke služby a ušiť skúsenosť na mieru pre každého používateľa.

Kľúčové body:

Pokiaľ nevyužívate zákaznícku podporu, ako je napr. live chat, riskujete stratu konverzií. Nie je žiadnym tajomstvom, že rýchla odpoveď na potenciálny lead zvýši vaše šance premeniť ho na konverziu.

Harvard Business Review vo svojej štúdii zistil, že pokiaľ neodpoviete potenciálnemu zákazníkovi do 5 minút, znižuje to vaše šance premeniť ho na platiaceho zákazníka až o 400 %. Nikoho totiž nebaví čakať dlho na odpoveď, dnes chce každý všetko mať alebo vedieť rýchlo.

Nezabudnite na A/B testovanie

Aby ste vyťažili zo svojich reklám čo najviac, využite A/B testovanie na Facebooku. Môže sa použiť na nezávislé otestovanie až piatich umiestnení v rovnakom čase, bez toho, aby sa reklama zobrazila rovnakým ľuďom. Zistíte tak, ktorý typ umiestnenia získal najviac konverzií a preklikov.

Využite testovanie ako štartovací bod pre určenie, ktoré reklamy rezonujú u vašej cieľovej skupiny najlepšie. Získate tak najlepšie výsledky pre vašu značku. Pamätajte si však, že hoci sa zo začiatku môže zdať, že jeden typ umiestnenia je lepší ako druhý, nie je žiadne univerzálne umiestnenie, ktoré by bolo vhodné pre každý cieľ.

Každý typ umiestnenia reklamy na Facebooku má rôzne klady i zápory, ktoré by mali byť zvážené na základe celkových marketingových cieľov. Dobrá stratégia pre umiestnenie je rovnako dôležitá, ak nie aj viac, ako optimalizácia reklamy na Facebooku. A s dobrým plánovaním a skúšaním pokus/omyl môžete byť na ceste k tomu, aby sa Facebook stal vašim silným predajným kanálom.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Martin Bulák
Martin Bulák

PPC špecialista a majiteľ agentúry BOOSTERS. Rád sa hrabem v kampaniach, nastavujem stratégie pre rôzne typy biznisov a ešte radšej z nich potom robím prípadové štúdie, keď vidím ako rastú.

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.