Služby PPC analýza Navrch

4 nové vyhľadávacie metriky Google Ads, ktoré nahradia priemernú pozíciu

Ide o často používanú, no často zle pochopenú metrika. Je moja PPC reklama prvá, alebo sa mi môže dariť ešte viac? Pre vyhľadávania, ktoré sú významné pre mňa a moje podnikanie, zobrazuje sa moja reklama neustále prominentne? To sú jedny z otázok, ktoré si pri Google Ads položil nejeden PPC marketér.

Priemerná pozícia bola metrika, ktorú inzerenti dlho používali na odhadnutie, kde sa približne zobrazuje ich reklama vo vyhľadávaní. Avšak, táto pozícia iba vyjadruje poradie výsledkov aukcie reklám, nie ich reálne umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania. Napr. pozícia reklamy „1“ znamená, že vaša reklama sa zobrazuje v priemere pred inými reklamami v aukcii, a to aj vtedy, keď prvé výsledky vyhľadávania nie sú reklama. Hoci pozícia „1“ znie dobre, v skutočnosti sa môže zobrazovať pod organickými výsledkami vyhľadávania.

Ešte v roku 2011 priemernú pozíciu vysvetlil hlavný ekonóm Google Hal Varian. Toto je krátke zhrnutie:

  • priemerná pozícia súvisí s aukciou, nie s umiestnením vo výsledkoch vyhľadávania,
  • vo výsledku, pokiaľ sa snažíte zvýšiť umiestnenie vašej reklamy, vyhýbajte sa bidovaniu na priemernú pozíciu. Ako sa bidy zvyšujú, priemerná pozícia sa môže znížiť. Vyššie bidy môžu v skutočnosti umiestniť dodatočné, viac konkurencieschopné aukcie na horšiu pozíciu.

Google prednedávnom (mesiac dozadu) odhalil štyri nové metriky, ktoré sú užitočnejšie než priemerná pozícia. Pomáhajú pochopiť, kde sa v skutočnosti vaše reklamy zobrazujú vo vyhľadávaní. Akonáhle sa zoznámite s využívaním týchto nových metrík, priemernú pozíciu už pravdepodobne prestanete používať.

Spoznajte nové metriky

Tieto nové metriky riešia nedostatky priemernej pozície. Jedno kľúčové obmedzenie je spojené s priemerovaním dát.

Ukážme si to na príklade s počasím. USA je krajina, ktorá sa vyznačuje rôznou klímou v jednotlivých štátoch. Napr. priemerná teplota v Kalifornii v septembri je okolo 26 stupňov Celzia. Tento priemer je ako informácia pre vás menej užitočný, keď žijete v San Franciscu (priemer 21 stupňov) alebo Vacaville (priemer 32 stupňov). Keď idete v septembri von a chcete vedieť, či si máte vziať so sebou bundu, priemerná teplota v Kalifornii nie je údaj, o ktorý sa budete opierať.

Je dôležité pochopiť dve najlepšie miesta vo výsledkoch vyhľadávania s vyšším CTR:

a) celkom navrchu, ktorý si ľudia často zamieňajú s pozíciou 1.

b) na vrchu, ktorý je nad organickými výsledkami vyhľadávania.

Pozrime sa na jednotlivé metriky detailnejšie.

% zobrazenia (celkom navrchu)

Je to percento zobrazenia reklamy, ktorá sa zobrazila ako úplne prvá nad organickými výsledkami vyhľadávania.

% zobrazenia (na vrchu)

Percento zobrazenia reklamy, ktorá sa zobrazí kdekoľvek nad organickými výsledkami vyhľadávania.

Podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na úplnom vrchu stránky)

Počet vašich zobrazení na úplne najvyššej pozícii (prvá reklama nad organickými výsledkami vyhľadávania) vydelený odhadovaným dosiahnuteľným počtom zobrazení na úplne najvyššej pozícii.

Podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na vrchu stránky)

Počet vašich zobrazení na vysokej pozícii (kdekoľvek nad organickými výsledkami vyhľadávania) v porovnaní s odhadovaným dosiahnuteľným počtom zobrazení na vysokej pozícii.

Tieto metriky sú dostupné na zobrazenie v kampani, reklamnej skupine alebo na úrovni kľúčových slov. Dve z týchto metrík budú dostupné na úrovni vyhľadávacích dopytov a v prehľade štatistiky aukcií.

Lepšia výpovedná hodnota

Možno sa vám páči používať priemernú pozíciu, možno nie. Všetko, čo priemerná pozícia robí je reflektovanie poradia vašej reklamy v porovnaní s ďalšími reklamami. Tieto nové metriky sú špecifické a spoľahlivé indikátory pre umiestnenie webstránky vo výsledkoch vyhľadávania, čo je cennejšie.

Nové metriky vám dajú presne to, čo potrebujete získať z priemernej pozície. Pokiaľ chcete bidovať na umiestnenie webu, využite podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na úplnom vrchu stránky) a podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na vrchu stránky). Pokiaľ sa sústredíte na prominentné umiestnenie, môžete zlepšiť reklamy a bidy, až pokým nepresiahnete 80 % podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na vrchu stránky).

Aký má zmysel bidovať na pozíciu 1, keď sú všetci konkurenti na spodku stránky kvôli nízkej relevancii reklamy? Namiesto toho by ste mali bojovať o pozíciu na úplnom vrchu vo vyhľadávaní kedykoľvek to je možné a ziskové. Práve s týmto nové metriky pomáhajú.

Použite nové metriky v reportoch

Akonáhle objavíte skutočné benefity nových metrík impresií, začnite ich rovno aj používať. Začnite tak, že zameníte priemernú pozíciu vo všetkých vašich reportoch za % zobrazenia (celkom na vrchu) a % zobrazenia (na vrchu).

Ak chcete ponechať svoje existujúce automatické pravidlá, skripty a API, zameňte priemernú pozíciu za podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na úplnom vrchu stránky) alebo podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti (na vrchu stránky) v akýchkoľvek svojich pravidlách.

Pokiaľ ste marketér založený na výkonnosti, veľa sa toho pre vás nemení. Cieľové CPA a ROAS bidovanie sú stále spôsob, ktorý funguje.

Dobrá pozícia je začiatok

Priemerná pozícia sa dlho považovala na meranie toho, či sú vaše reklamy na dobrej pozícii. V skutočnosti sa však o ňu nedalo príliš opierať. Štyri nové metriky opísané vyššie vám však pomôžu zmyselne vyhodnotiť umiestnenie vašej reklamy a vplyv na jej výkon.

Treba poznamenať, že mať prominentné reklamy neznamená, že vaša práca skončila. Taktiež potrebujete maximalizovať i ďalšie aktivity. Skvelé cielenie, rozšírenia reklamy a dobré popisy vám pomôžu získať toľko klikov, koľko potrebujete, akonáhle ste na miestach, na ktorých najviac záleží.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Martin Bulák
Martin Bulák

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.