Ako kontaktovať FB Support, keď máte problém s inzerciou alebo vám zablokujú účet?

No Comments

S Facebook účtom prichádzajú často rôzne problémy. Hlavne, ak ste inzerent a máte problém s kampaňami, s reklamami alebo prinajhoršom so zablokovaním celého účtu. Ak máte problém s platformou Facebook a potrebujete kontaktovať niekoho, kto by vám pomohol, existuje niekoľko spôsobov ako to urobiť. Môžu sa líšiť v závislosti od problému, s ktorým potrebujete pomôcť.

Nájsť na Facebooku niekoho, kto vám pomôže vyriešiť problém, je vo väčšine prípadov zložité, ale nie nemožné. Možno vás to prekvapí, ale Facebook má k dispozícii viac ako 100 formulárov na rôzne problémy. Už len nájsť medzi nimi ten pravý, ktorý nasmeruje na čo najvhodnejšiu cestu riešenia. Facebook má bohužiaľ oddelený systém zákazníckych služieb a neexistuje jeden “správny” alebo “najlepší” spôsob, ako dostať odpoveď, ktorú očakávate. Neexistuje ani žiadne kúzelné telefónne číslo Facebook Supportu, ktoré by mohol ktokoľvek kedykoľvek vytočiť a hovoriť s kompetentným človekom na podpore. Možno teda budete musieť vyskúšať niekoľko rôznych spôsobov, ako Support kontaktovať. My vám v článku prinášame 7 z nich. Pravdepodobne to bude dlhá a náročná, no verme, že pre vás úspešná cesta.

7 možností, ako kontaktovať Facebook Support

1. Použite funkcie pomoci na Facebooku

Tento prvý možný krok je najlogickejší a najintuitívnejší. Facebook vytvoril celkom robustný systém pomoci, tak je dobré ho skúsiť použiť a zistiť, či niektoré z ponúkaných automatizovaných nástrojov dokážu pomôcť v danej situácii. Hoci sa nezdá, použitie Centra pomoci spoločnosti Facebook, kde môžete odoslať svoju správu, môže byť spoľahlivým spôsobom, ako sa spojiť s podporou Facebooku. V prípade, že riešite jednoduchší problém, je to vhodná cesta. 

Podpora Facebooku má komunikačných robotov, ktorí odpovedajú na najbežnejšie otázky a pomáhajú riešiť jednoduché a bežné problémy prostredníctvom nimi odporúčaných krokov. Centrum pomoci Facebooku vám môže pomôcť vyriešiť problémy týkajúce sa:

  • Prístup k účtu
  • Problémy s reklamami na Facebooku
  • Obavy, týkajúce sa porušenia autorských práv a ochranných značiek na Facebooku
  • Všeobecný feedback o platforme Facebook
  • Problémy, týkajúce sa ochrany súkromia a problémy súvisiace s porušením osobných práv
  • Problémy s e-mailom
  • Problémy s prihlásením
  • Problémy týkajúce sa mien a používateľských mien
  • Otázky alebo obavy týkajúce sa fotografií a videí
  • Situácie, v ktorých smrť alebo zdravotné postihnutie môžu spôsobovať nejaké problémy

Ak chcete použiť Centrum pomoci, jednoducho sa prihláste do Facebook účtu na počítači. V ľavom hornom rohu kliknite na šípku Účet a prejdite do sekcie Pomoc a podpora. Kliknite na Help Center s ikonou otáznika v krúžku.

Zdroj: vlastný screenshot

Po tom, ako vstúpite do Centra pomoci, do okna na vyhľadávanie zadajte váš problém a hľadajte v článkoch riešenie. Alebo si vyberte jednu z ponúknutých kategórií.

Zdroj: vlastný screenshot 

Ak hľadáte pomoc v súvislosti s vašou firmou alebo propagáciou na Facebooku, dolu na tejto stránke je možnosť prekliknúť sa na Business Help Center.

Zdroj: vlastný screenshot 

Tu nájdete zdroj tipov, riešení problémov a príručiek, ako čo najlepšie využiť obchodné nástroje na Facebooku.

Zdroj: vlastný screenshot 

2. Použite Facebook Live Chat

Facebook ponúka ako ďalšiu možnosť na kontaktovanie ich podpory Facebook Chat, kde je možnosť získať pomoc prostredníctvom ich agentov. Chat je však k dispozícii len pre firemné účty a nie je dostupný pre každého. Ako Facebook túto možnosť pre určitých ľudí sprístupňuje, je záhadou. Niekto ho má, niekto nie, niekto ho v minulosti mal a už ho nemá alebo ho predtým nemal a zrazu sa mu objavil. Agenti podpory v tomto prípade riešia problémy len s business účtami. So štandardným účtom na chate nepochodíte.

Do chatu sa dostanete prostredníctvom tohto linku: https://www.facebook.com/business/help/support. Vyberte si reklamný účet, v ktorom potrebujete riešiť problém, vyberte si zo zoznamu problémov a otvorí sa vám formulár, kde vypíšete e-mail, telefónne číslo a poskytnete stručné informácie o probléme. Prípadne priložíte súbor. V ľavom dolnom rohu je tlačidlo Začať chat. Nemusí byť vždy aktívne, väčšinou čakáte pár minút, kým bude nejaký agent na chate dostupný. Ak nevidíte dobu čakania, chat dostupný nie je vôbec. Oddelenie je otvorené v bežné pracovné dni a tiež cez víkend v čase 9:00 – 17:00 hod.

Zdroj: vlastný screenshot 

Prostredníctvom chatu môžete riešiť problémy ako: 

  • Obnova napadnutých business účtov Facebooku
  • Obnova deaktivovaných Facebook účtov
  • Resetovanie hesiel
  • Pomoc, keď užívateľovi nemôže byť doručený kód na resetovanie požiadaviek 
  • Problém s Facebook Business Page

Live Chat cez Business Manager

Kontaktovať podporu cez chat môžete aj prostredníctvom Business Managera. V ľavom dolnom rohu nájdete ikonu otáznika a po kliknutí sa otvorí na pravej strane tabuľka. V nej je tlačidlo Contact Support Team. Vyplníte formulár a opíšete svoj problém. Tlačidlom Začať chat formulár odošlete a zahájite komunikáciu so Supportom. Tlačidlo tiež nie je vždy aktívne, väčšinou treba počkať 3 minúty na dostupného agenta.

Zdroj: vlastný screenshot 

TIP: Ak kontaktujete podporu ohľadom produktového katalógu, tak vás už na chate nevybavia. Presmerujú vás na formulár, ktorý je priamo v katalógu. Facebook teda vytvoril samostatný Support pre produktový katalóg.

Zdroj: vlastný screenshot

3. Použite e-mailové adresy Facebook podpory

Medzi ďalšie spoľahlivé a pohodlné spôsoby kontaktovania spoločnosti Facebook je množstvo e-mailových adries. Agenti podpory zvyčajne odpovedajú podľa princípu “kto skôr príde”. Oddelenia sú otvorené nepretržite, ale nečakajte, že vám odpovedia hneď, ak napíšete vo večerných hodinách. Agentom trvá odpovedať minimálne 24 hodín a viac, pričom najčastejšie dostanete odpoveď okolo 15:00 hod. E-mailových adries, z ktorých môžete vyberať je viac. Snažte sa ale vybrať čo najvhodnejšiu k vášmu problému. Aby ste sa vyhli zbytočnému odkazovaniu na iného agenta a urobili všetko pre rýchlu a jednoduchú komunikáciu.

disabled@facebook.com – Kontaktujte v prípade žiadosti o obnovu zabanovaného profilu, hacknutého profilu, resetovanie hesla, v prípade problémov s prihlásením alebo problémov so stránkou.

appeals@facebook.com – Použite pre žiadosti na opätovné preverenie zakázaného obsahu, reklám, položiek v katalógu alebo tiež zabanovaného reklamného účtu.

support@facebook.com – Veľmi základná podpora – buďte veľmi podrobní v popisovaní vášho problému.

platformcs@support.facebook.com – Toto je špeciálna adresa pre e-maily spojené s finančnými problémami ako sú duplicitné stiahnutia platby za reklamy.

abuse@facebook.com – Použite v prípade, ak niekto zneužíva vaše osobné meno, firmu alebo obsah.

Pre zvýšenie šance na získanie odpovede alebo na rýchlejšie získanie odpovede si dajte záležať, aby bol váš e-mail stručný, výstižný a štrukturovaný. Buďte popisní a popíšte najdôležitejšie body problému. Vynechajte nadávky a dlhé príbehy plné sťažností. E-maily musia byť v angličtine a je dobré si predtým prepnúť jazyk Facebook rozhrania do angličtiny. Ak môžete, používajte aj snímky obrazovky alebo nahrávanie obrazovky s problémom, ktoré priložíte ako súbor do formulára.

4. Vyskúšajte fóra na Facebooku

Pre tých, ktorí nepoužívajú business účet, je ďalšou možnosťou, ako získať pomoc s otázkami ohľadom Facebooku, spojenie s ostatnými používateľmi vo fóre komunity na Facebooku. Prihlásite sa do účtu Facebook a cez tento priamy odkaz budete presmerovaný do fóra. Je dôležité mať prepnuté Facebook rozhranie do anglického jazyka, pretože len vtedy uvidíte otázky a odpovede vo fóre. Môžete tu prehľadávať dotazy podľa kategórie alebo témy, a tiež využiť vyhľadávacie pole v hornej časti stránky. V pravom hornom rohu ktorejkoľvek stránky fóra sa nachádza šedé tlačidlo Ask a Question. Kliknite naň a  vyberte si tému a podtému otázky. Položte otázku ostatným používateľom Facebooku a odošlite.

Zdroj: vlastný screenshot 

Buďte trpezliví, pretože na odpovede od ostatných budete musieť chvíľu počkať. Ak chcete svoju otázku monitorovať, kontrolujte priečinok Doručená pošta podpory kliknutím na ikonu šípky v pravom hornom rohu v účte Facebook. Prejdite do časti Help & Support a potom do Support inbox. A tu uvidíte, či nejaká osoba alebo zamestnanec Facebooku reagovali na váš dotaz vo fóre.

5. Použitie sociálnej siete LinkedIn na vyhľadanie zamestnancov Facebooku

Všetky tradičné postupy kontaktovania Facebook Supportu sme už spomenuli. V prípade, že ani po vyskúšaní všetkých týchto možností nedostanete adekvátnu odpoveď alebo riešenie, môžete stále skúšať ďalej. Zúfalé situácie si niekedy vyžadujú zúfalé činy. 🙂 Na sociálnej sieti LinkedIn relatívne jednoducho vyhľadáte ľudí, ktorí majú vo svojich profiloch uvedené, že pracujú alebo pracovali pre Facebook. Možno dokážu aspoň naviesť správnym smerom, aj keď by vám hneď s vaším problémom nepomohli.

Prejdite do svojho LinkedIn účtu a na vyhľadávacom paneli v hornej časti stránky vyhľadajte Facebook. Zobrazí sa vám firemný LinkedIn profil Facebooku. V hornej časti uvidíte možnosť zobraziť viac ako 80 tisíc zamestnancov firmy. Po rozkliknutí si výsledky ešte prefiltrujte a v hornej časti nastavte tak, aby sa vám zobrazovali len pripojenia prvej a druhej úrovne. Prejdite si nájdených zamestnancov a skúste si vybrať niekoho, koho kontaktujete. 

Zdroj: vlastný screenshot 

6. Kontaktovanie Facebooku prostredníctvom sociálnej siete Twitter

Kontaktovať Facebook cez iné sociálne siete môže byť trošku zvláštne, ale keď štandardné kanály zlyhajú, tak je možnosť skúsiť to aj takto. Položenie otázky na inej sociálnej sieti môže zaujať pozornosť väčšej skupiny ľudí. Zverejnite svoj problém na Twitteri, prípadne ho prezdieľajte aj na Facebooku. Ak si ho nevšimne dosť ľudí na jednej sociálnej sieti, možno na druhej bude mať príspevok väčší úspech a vy dosiahnete požadovanú odpoveď alebo pomoc. 

Skúste týmto spôsobom zistiť, či rovnaký problém nemajú aj iní ľudia alebo už rovnaký problém niekto riešil. V tweete označte aj Facebook, prípadne nejaké známejšie osobnosti, ktoré by mohli príspevok prezdielať.

Zdroj: vlastný screenshot 

7. Položte otázky na oficiálnych Facebook stránkach

Facebook má množstvo oficiálnych stránok. Niektoré z nich uverejňujú nielen pravidelné aktualizácie, ale aj odpovedajú na komentáre z komunity na Facebooku. Uistite sa, že ste naozaj na oficiálnej stránke a ak nájdete príspevok, ktorý sa týka vašej témy alebo problému, neváhajte sa zapojiť a skúsiť získať odpovede. Skúsiť šťastie môžete na týchto Facebook stránkach:

  • FacebookVšeobecná stránka Facebooku, neposkytne vám veľkú podporu.
  • Facebook for BusinessPoskytuje najnovšie informácie, tipy a postupy týkajúce sa dosahovania obchodných cieľov. 
  • Facebook and PrivacyInformácie o dôležitosti ochrany osobných údajov a súkromia v digitálnom veku. 
  • Facebook MediaInformácie o tom, akým spôsobom verejní činitelia a mediálne organizácie využívajú Facebook.
  • Facebook DesignDáva do popredia stratégov, ktorí tvoria obsah, dizajnérov a výskumníkov, ktorí pracujú na vytváraní zážitku z Facebooku.
  • Facebook for DevelopersZameriava sa na vytváranie a rozširovanie aplikácií pomocou Facebooku. 
  • Facebook EngineeringDáva do popredia vývojárov a inžinierov webu.
Zdroj: vlastný screenshot 

Snaha kontaktovať Facebook Support a požiadať o pomoc priamo Facebook je vo väčšine prípadov zložitá, zdĺhavá a niekedy sa ani nedočkáte požadovaného riešenia. Ponúkli sme vám ale niekoľko možností, ktoré môžete vyskúšať. Neobmedzujte sa len na jednu, pokojne vyskúšajte toľko spôsobov, koľko bude potrebné na riešenie vášho problému. Dôležité je pamätať najmä na to, aby ste s Facebookom komunikovali hlavne stručne, k veci, slušne a v angličtine. Ak si vyberiete správny kontaktný formulár, požiadate Centrum pomoci, pošlete stručný e-mail, zahájite diskusiu príspevkom na jednej z oficiálnych Facebook stránok alebo požiadate ďalších používateľov Facebooku na iných sociálnych sieťach, je pravdepodobné, že získate podporu, ktorú potrebujete.

Brány marketingu sa pre mňa otvorili začiatkom štúdia na VŠ a už vtedy som vedela, že sa v budúcnosti chcem pohybovať v tejto oblasti. Momentálne sa naplno venujem online marketingu a PPC, mám blízko ku copywritingu a sociálnym médiám.

Niečo o tomto blogu

Snažíme sa tu publikovať výhradne odborný a užitočný obsah na témy okolo PPC a ecommerce.

Zaujali vás tieto články?

Možno vás tieto články a naša činnosť natoľko zaujala, že by ste nás chceli kontaktovať. No tak neváhajte ani sekundu. :-)

Viac z nášho blogu

Všetky články