Google znovu rozširuje reklamy a pridáva aj responzívny formát

Nie je to tak dávno (cca polovica roku 2016), čo Google do Adwords zaviedol nový, rozšírený formát reklám – tzv. ETA (Expanded Text Ads). Mnohí marketéri a PPC špecialisti sa tomu potešili. Nový formát ponúkol využiť väčší priestor v reklamnom priestore vyhľadávacej siete Google. Z jedného nadpisu sa stali dva a z dvoch krátkych popisov, jeden dlhý.

Tieto zmeny priniesli s väčším priestorom aj v priemere o 20% vyšsie CTR (mieru prekliku) samotných reklám. Ten kto sa teda stihol rýchlo adaptovať, dokázal zo svojho budgetu vyťažiť viac ako jeho konkurent, ktorý tieto zmeny nedokázal rýchlo realizovať. Vo výsledku to mohlo znamenať aj lepšie skóre kampaní a celkovú úspora mediálneho budgetu.

Rozšírené ETA

Neubehlo odvtedy veľa času a sú tu „rozšírené ETA“ (rozšírené rozšírené reklamy). Google týmto pravdepodobne reflektuje technologický vývoj (väčšie obrazovky) a užívateľskú skúsenosť. Oproti pôvodným ETA nastala zmena v pridaní tretieho riadku nadpisu a druhého riadku popisov. Samotné popisy sa naviac rozšírili z 80 na 90 znakov. Skúsme si to teda zosumarizovať.

Parameter reklamy Pôvodné ETA Nové rozšírené ETA
Zobrazené nadpisy 2 3
Dĺžka nadpisov 30 znakov 30 znakov
Ciest v URL 2 2
Znakov v URL 15 znakov 15 znakov
Popis reklamy 1 2
Dĺžka popisu 80 znakov 90 znakov
Celková dĺžka textu 170 300

Ako tieto reklamy vyzerajú?

V backende rozhrania vidno ako vyzerá nové rozhranie o ktorom píšeme. Nové polia sú zvýraznené a je možné ich doplniť o nové popisy. Zároveň je možné rozšíriť aktuálne popisy o ďalších 10 znakov, o ktoré boli tieto polia rozšírené.

V mobilnom náhľade vidno zobrazené 3 nadpisy tak ako boli vyplnené, a takisto aj dva popisy, o ktoré boli reklamy rozšírené.

 

Oproti mobilného náhľadu, v tom desktopovom vidíme využitie len dvoch polí. Podľa testovania to ale vyzerá, že tretí headline sa zobrazí len v prípade, ak má dĺžku do 13 znakov, ako zobrazuje spodný náhľadový obrázok.

Skrátený tretí nadpis sa následne už pri desktopovej verzie zobrazí, ako vidno na tomto náhľade.

Čo píše Google o 3. nadpise:

„Tretí nadpis sa zobrazuje po druhom nadpise v hornej časti reklamy a môže mať až 30 znakov. Od druhého nadpisu bude oddelený čiarou ( | ) a v mobilných zariadeniach sa môže zobraziť v druhom riadku reklamy. Tretí nadpis sa nemusí vždy zobraziť.

Nadpisy a ďalšie časti reklamy (vrátane rozšírení) sa podľa zariadenia, ktoré používa potenciálny zákazník, môžu zobrazovať v odlišných konfiguráciách. Odlišne sa môžu zobrazovať aj vtedy, keď Google Ads predpokladá, že sa tým zvýši vaša výkonnosť.“

Ako postupovať?

Google sľubuje inzerentom o 15% vyššie CTR, tak sa na prvý pohľad zdá, že nie je o čom. No rovnako ako to bolo pri predošlých zmenách, netreba sa unáhliť. Mnohí inzerenti totižto zistili, že väčšie reklamy neznamenajú hneď aj lepšie.

Určite sa poponáhľajte, aby ste mali nový formát reklám čo najskôr nasadený, no staré reklamy hneď nezastavujte. Vytvorte k nim alternatívy a nechajte paralelne tieto nové reklamy rozbehnúť a testujte. Ak sa v nových reklamách ukáže, že majú lepšie parametre vašich zvolených KPI (ukazovateľoch výkonnosti), až potom staré pozastavte.

Responzívne reklamy

Úplnou novinkou sú responzívne reklamy. Tie práve Google uvoľňuje pre účty už aj na Slovensku*. Na čo slúžia? Predstavte si, že máte testovať viacero variácií reklám. Ktorý je ten správny nadpis, ktorý je ten správny popis? Predstavte si, že máte otestovať 15 nadpisov a 4 popisy, a všetky variácie nadpisov a popisov ako kombinácie medzi sebou. Vzniklo by z toho 43680 variácií reklám. A to je pre bežného človeka nemožné prakticky zrealizovať.

Google tu prichádza s responzívnymi reklamami, ktoré umožňujú vložiť do jednej reklamy 15 nadpisov a 4 popisy. Strojový učiaci mechanizmus Googlu (machine learning) sa následne postará o to, aby vybral ideálnu verziu reklamy pre dané zariadenie z vami zadaných polí.

Podľa tohto sa zdá, že nad reklamami preberá úplnú kontrolu robot googlu, no nie je tomu celkom tak. V prípade že chcete, aby sa niektorý z nadpisov alebo popisov v reklame zobrazil vždy, je ho možné „pripnúť špendlíkom“, čím informujete systém, že si želáte daný nadpis alebo popis zobrazovať v reklame bez ohľadu vyhodnotenia daného poľa učiacim mechanizmom.

Aké výhody by mali priniesť?

Google deklaruje nasledujúce výhody oproti klasickým reklamám:

  • Reklamy sa prispôsobia šírke zariadenia, vďaka čomu získate viac miesta, aby ste potenciálnym zákazníkom zobrazili svoje reklamné posolstvo.
  • Ušetríte čas tým, že zadáte viacero možností nadpisu a popisu a službe Google Ads umožníte, aby zákazníkom zobrazovala najrelevantnejšie kombinácie.
  • Oslovíte viac potenciálnych zákazníkov vďaka viacerým možnostiam nadpisu a popisu, ktoré vašim reklamám umožňujú súťažiť vo väčšom počte aukcií a zobrazovať sa pri väčšom počte dopytov.
  • Zlepšíte tým aj výkonnosť reklamných skupín tým, že získate kliknutia a konverzie navyše, o ktoré vaše existujúce textové reklamy prichádzajú. Responzívne reklamy vo vyhľadávaní vám totiž umožňujú súťažiť vo väčšom počte aukcií.

Ako postupovať?

Responzívne reklamy *zatiaľ fungujú len pre užívateľov s prostredím v angličtine, francúzštine, nemčine, španielčine, portugalčine, taliančine, švédčine, holandčine, ruštine, japončine, poľštine, turečtine, dánčine a nórčine. Na Slovensku teda zatiaľ (9/2018) tieto reklamy nevyužijete, no pozitívne je to, že samotné rozhranie je už dostupné a reklamy sa dajú vytvárať.

Ideálne je teda nezaháľať a začať si plánovať tvorbu týchto reklám aj pre vaše účty. Akonáhle Google tieto reklamy povolí aj pre náš jazyk, čo je možno otázkou veľmi blízkej budúcnosti, budete mať obrovskú konkurenčnú výhodu, že budete mať pripravený nový reklamný formát v účte medzi prvými.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Default image
Martin Bulák

Získajte užitočné marketingové tipy

Buďte medzi prvými, ktorí si prečítajú naše nové články.

Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí.

Služby PPC analýza Navrch