Bebee.sk

Bebee je hračkárstvo s vlastnou predajňou v Trnave. Zameriava sa na hračky vysokej kvality, ktoré sú inšpirované škandinávskou čistotou a minimalizmom. Filozofiou Bebee je predovšetkým jednoduchý dizajn, kvalita, funkčnosť a ekologickosť. Veľkou súčasťou obchodu sú aj vedomé hračky, ktoré starostlivo vyberajú pre vašich najmenších s cieľom rozvíjať ich schopnosti a vnímanie už od bábätka.

Táto spolupráca bola realizovaná bezplatne v rámci ponuky pre komunitu eshopistov, s cieľom rozbehnúť začínajúci online obchod. Do spolupráce by sme iste nešli, ak by sme nevideli, že klient má veľmi proaktívny prístup, pekný web a takisto super sortiment, s ktorým sa dá pekne pracovať vo Facebook kampaniach.

Analýza a úvod spolupráce

Boris Miček, majiteľ hračkárstva Bebee, bol od začiatku pomerne skeptický voči možnostiam Facebooku, no veľmi otvorený možnostiam spolupráce. Sám si dovtedy tvoril kampane v súkromnom reklamnom účte, ktoré boli umiestnené len vo formáte príbehu (stories) na jedno publikum. Tvrdil, že toto má ako formát už otestované, že ako jediné mu prináša výsledky, aj keď pomerne slabé, a že nič iné doteraz nefungovalo (neprinášalo predaje). Samotná kampaň skutočne prinášala veľmi dobré výsledky, no z hľadiska celkového počtu kampaní a výnosov účtu to nebolo zďaleka vyhovujúce.

Analýza webu

V prvom bode sme analyzovali web a zistili sme, že jednak je veľmi pekne navrhnutý, rýchly, používa modernú šablónu overeného cloudového systému a čo je najdôležitejšie, obsahuje aj zaujímavý a pomerne unikátny sortiment. Z technického hľadiska analytiky a publík už bolo niečo rozbehnuté, no klient urobil jednu veľkú chybu, a to, že reklamy doteraz propagoval cez svoj osobný reklamný účet, a nie cez business manager. Museli sme teda začať “na čistej lúke”, s nulovými predošlými dátami a publikami.

Našou podmienkou bol reklamný rozpočet aspoň na úrovni 500€ na mesiac, s čím klient aj súhlasil. Neskôr nás však poprosil, či by sme nemohli začať prvé dva mesiace na sume 300€, s čím sme súhlasili.

Riešenie

Navrhli sme štruktúru, ktorá obsahovala hlavne statický a dynamický remarketing, nové akvizičné kampane a takisto nové umiestnenia, teda nie len príbehy (stories), no takisto aj  novinky (newsfeed) na Facebooku, Instagrame, pravý stĺpec, či kolekcie ako špeciálny formát pre mobilné zariadenia.

Náhľady reklám

Uvedený náhľad reklám predstavuje náhľad na niektoré z nahodených reklám. Keďže sme použili viaceré formáty, umiestnenia a viaceré verzie pri tej istej kampani na A/B testing, nebolo možné ich sem vložiť všetky.

Náhľad reklamy: Kampaň “Deň zeme”
Formát: Štandardný statický carousel: https://fb.me/1I8DLTgt1jLQjo5
Formát: Štandardný statický webclick: https://fb.me/1HonzbTpuFdj1xf

Náhľad reklamy: Statický remarketing
Formát: Pravý stĺpec na FB: https://fb.me/1HoQAW41fKq5F5z
Formát: Kolekcia: https://fb.me/2yiyzERJUcXD0PC
Formát: Webclick A: https://fb.me/2x2mIt27SF8WXAX
Formát: Webclick B: https://fb.me/2sJyEkjRaVGFTld

Náhľad reklamy: Dynamický remarketing Visitors, AddToCart, ViewContent
Formát: Carousel s custom úpravou v natívnom prostredí FB: https://fb.me/1KhLTXuviOdwsUA
Formát: Carousel s miernou custom úpravou v natívnom prostredí FB: https://fb.me/1W5rnyBWyQxc4Z5
Formát: Carousel bez úprav: https://fb.me/2nOdXHcdMm4ISdX
Formát: Webclick bez custom úpravy: https://fb.me/2nsV9cJhOht0KEB

Náhľad reklamy: Awareness kampaň Bebee
Formát: Statický webclick A: https://fb.me/1IV7qewXTnnFq3p
Formát: Statický webclick B: https://fb.me/1HYNpmFOc0kqBvb
Formát: Dynamický carousel A: https://fb.me/1IXFnT5LAbxfXrg
Formát: Dynamický carousel B: https://fb.me/2rUorwYdYUl84B4
Formát: Dynamický carousel C: https://fb.me/1IXWgP4q6zHRHFA

Silnou stránkou bolo aj využitie viacerých formátov v rámci daných umiestnení, ako napr. carousel, oproti bežnému statickému obrázku. Bolo to niečo čo sme už mali viackrát otestované hlavne pri e-shopoch tohto druhu.

Úvodné výsledky

Zoznam kampaní v úvodnom návrhu a ich výsledok za 4/2019 (nahodené zhruba v polovici mesiaca)

Názov kampanePočet klikovMinutý rozpočetPočet predajov
INT | Konverzie | Deň Zeme482100 €14
AWA | Statický Awareness37225,07 €5
AWA | Dynamic awareness | FB, Insta106279,83 €11
REM | Dynamic | Visitors, ViewContent, AddToCart | FB, Insta37850,10 €13
REM | Statický | Visitors, AddToCart | FB, Insta, Stories18730,90 €11
spolu:2481285,90 €54

Už prvý mesiac keď sme začali sa prejavil nový návrh štruktúry o výrazné navýšenie objednávok. Klient bol veľmi spokojný s dosiahnutými výsledkami a už po polke mesiaca súhlasil s navýšením mesačného rozpočtu na pôvodne dohodnutých 500€.

Čo hovorí klient:

“Ide to parádne, cítim výrazné zvýšenie objednávok. Myslíš že ak by sme navýšili budget, alikvótne by išli hore aj objednávky? Ak áno, poďme do toho.”

 

Pokračovanie v máji 2019

Ďalší mesiac sme pracovali na optimalizácii úvodných kampaní a takisto na príprave ďalších tematických kampaní podľa marketingového plánu. Tieto kampane boli napr. kampane na Deň detí či Deň matiek. Z týchto kampaní pekne “vystrelila” hlavne kampaň na Deň matiek, ktorá skončila s takmer 800% ROAS (návratnosťou z investície).

Náhľad reklamy: Deň matiek
Formát: Kolekcia: https://fb.me/2npNiBGUZP2S78b
Formát: Webclick A: https://fb.me/1MB8Zlt8mWEPsZg
Formát: Webclick B: https://fb.me/2x36S1x9bsJiMlP
Formát: Webclick C: https://fb.me/1Okk03HcStw4Nkz
Formát: Carousel: https://fb.me/2wHoYsOld9sYeY3

Náhľad reklamy: Deň detí
Formát: Webclick A: https://fb.me/1HPWkgsDlAz2ZhO
Formát: Webclick B: https://fb.me/2yAqyntA348vYA2
Formát: Webclick C: https://fb.me/1MEWZIEzX3PfRR3
Formát: Webclick D: https://fb.me/1HjEq8WhiqSTipl

Zoznam kampaní a ich výsledky za 5/2019

Názov kampanePočet klikovMinutý rozpočetPočet predajov
INT | Konverzie | Deň matiek657108,53 €17
INT | Konverzie | Deň detí10417,87 €2
AWA | Statický Awareness97299,17 €28
AWA | Dynamic awareness | FB, Insta24433,88 €14
REM | Dynamic | Visitors, ViewContent, AddToCart | FB, Insta137598,40 €18
REM | Statický | Visitors, AddToCart | FB, Insta, Stories69688,89 €38
spolu:5006515,85 €124

Pokračovanie v júni 2019

Tento mesiac pokračoval v rovnakom trende. Klient bol s predošlými výsledkami veľmi spokojný a súhlasil s navýšením reklamného budgetu dokonca aj nad pôvodnú dohodu (500€). Spustili sme ďalšie nové tematické kampane. Teraz sme skúsili malú zľavu na produkty Shnuggle s -5%. Po niekoľkých dňoch od spustenia kampaní boli výsledky najskôr veľmi zlé.

Uvažovali sme nad tým, že túto kampaň zastavíme, no po týždni sa začali ukazovať lepšie výsledky a cena za konverziu ďalej znižovať. Paralelne na to, aby sme vykryli na prvý pohľad zlé výsledky, sme pripravili novú kampaň na výpredaj produktov Little Dutch. Nakoniec sa ukázalo, že táto kampaň naopak s dobrým rozbehom skončila horšie ako tá prvá, aj keď dosiahla celkom dobré výsledky.

Náhľad reklamy: Shnuggle -5%
Formát: Statický webclick: https://fb.me/1OMaoWxEHknFqcw
Formát: Statický carousel: https://fb.me/2oumu9Cvzn6dej7

Náhľad reklamy: Little Dutch Sale
Formát: Statický carousel: https://fb.me/2xxRsPrDl58CGUO

Zoznam kampaní ich výsledky za 6/2019

Názov kampanePočet klikovMinutý rozpočetPočet predajov
INT | Konverzie | Shnuggle -5%945102,96 €30
INT | Konverzie | Deň detí11132,22 €4
INT | Konverzie | Little Dutch Sale50242,49 €9
AWA | Statický Awareness41790,74 €19
AWA | Dynamic awareness | FB, Insta765135,97 €32
REM | Dynamic | Visitors, ViewContent, AddToCart | FB, Insta82787,14 €17
REM | Statický | Visitors, AddToCart | FB, Insta, Stories725123,57 €39
spolu:4292615,09 €150

Na koho sme cielili a ktoré publiká fungovali najlepšie

Najlepšie publiká zoradené zostupne od najlepších. Samozrejme vychádzame vždy z toho, že remarketingové (vlastné) publiká budú fungovať vždy najlepšie, preto si všímame skôr studené publiká.

PublikumCTR (Miera prekliku)CPC (Cena za klik)Nákupy
Visitors 30d3.81%€0.0842
SK 20-40 F New Parents2.66%€0.0745
SK 20-40 F Organic, Ecology2.73%€0.089
Viewed Content 30d3.82%€0.095
Podobné publikum (SK, 10%) - Purchased 30d2.84%€0.051

Predbežný záver a ako ďalej

Teší nás, že sme zatiaľ klienta presvedčili a určite aj nadchli v to, že kampane na Facebooku so solídnou štruktúrou a serióznym prístupom a meraním prinášajú reálne výsledky a výnosy, a hlavne dokážu nakoniec priniesť výrazné zvýšenie obratov e-shopu, či iného projektu.

Na druhej strane, ak sa jedná ako aj v tomto prípade o produkty s nižšou predajnou priemernou hodnotou, tak treba pracovať dlhodobo a veľmi poctivo na viacerých kanáloch na tom, aby sa z dlhodobého hľadiska dosahoval pozitívny návrat z investícií do reklamy.

Aktuálne sme vstúpili do “uhorkovej sezóny”. Máme k dispozícii cenné dáta – vieme kto nakupuje, vieme čo funguje v rámci kreatívy a komunikácie a čo nie. V týchto mesiacoch budeme kampane mierne utlmovať na aktuálnych výdavkoch, s cieľom čo najvyššej miery návratnosti a zameriame sa hlavne opatrne na outdoorové produkty.

Hodnotenie klienta